Korzár logo Korzár Zemplín

V Humennom začali opravovať výtlky novou technológiou

Novú zmes vyskúšali medzi prvými na Slovensku.

Pracovníci humenských technických služieb opravujú výtlky novou zmesou. Pracovníci humenských technických služieb opravujú výtlky novou zmesou. (Zdroj: Milan Kuruc)

HUMENNÉ. Pracovníci Technických služieb (TS) mesta Humenné začali v tomto roku s opravou výtlkov skôr ako zvyčajne.

Po prvýkrát totiž použili suchú asfaltovú zmes, ktorej neprekáža ani chladné a daždivé počasie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Medzi prvými

Novú technológiu overujú humenské technické služby v praxi medzi prvými na Slovensku.

Výtlky na chodníkoch a miestnych komunikáciách začali opravovať v predstihu, aby nový druh asfaltovej zmesi vyskúšali.

„Ide o suchú asfaltovú zmes Roadbit predpísanej krivky zrnitosti, spojenú asfaltovým pojivom a špeciálnym aditívom. Je určená na jednoduchú celoročnú údržbu vozoviek a chodníkov aj za nepriaznivých poveternostných podmienok, vrátane daždivého počasia a mrazov do mínus desať stupňov Celzia,“ vysvetlil riaditeľ TS Milan Kuruc.

SkryťVypnúť reklamu

V zime sú linky odstavené

Od najnovšej technológie opravy výtlkov si pracovníci TS sľubujú preklenúť obdobia, keď majú dodávatelia teplej asfaltovej zmesi zimnú odstávku výrobnej linky.

„V tom čase sme nemohli opravovať cesty a chodníky, čo v konečnom dôsledku vyvolávalo nespokojnosť obyvateľov mesta, každodenné sťažnosti a v nejednom prípade aj žiadosti o náhradu škody za poškodené vozidlo,“ zdôraznil riaditeľ Kuruc.

Zatiaľ len tonu

Doposiaľ pracovníci novou zmesou opravili najviac poškodené úseky na uliciach Hrnčiarskej a Osloboditeľov.

Pokračovať budú po obhliadke každej ulice či chodníka.

„Prioritne sa budeme venovať úsekom, kde je najhustejšia premávka motorových vozidiel a najvyššia frekvencia chodcov. Všetkých vodičov i chodcov prosíme o trpezlivosť. Opravíme všetky poškodené úseky, chce to však čas a vhodné klimatické podmienky,“ doplnil.

SkryťVypnúť reklamu

Riaditeľ Kuruc nepredpokladá, že by cena novinky mala byť podstatne vyššia ako klasického materiálu.

Na overenie na rozbeh objednali zatiaľ len jednu tonu.

„Na akútne prípady by sme potrebovali odhadom 85 až 90 ton. Za celý rok spotrebujeme približne 800 až 900 ton klasickej asfaltovej zmesi,“ dodal.

Najčítanejšie na Zemplín Korzár

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 7 878
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 404
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 147
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 264
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 594
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 060
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 915
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 603
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu