HUMENNÉ. Pracovníci Technických služieb (TS) mesta Humenné začali v tomto roku s opravou výtlkov skôr ako zvyčajne.
Po prvýkrát totiž použili suchú asfaltovú zmes, ktorej neprekáža ani chladné a daždivé počasie.
Medzi prvými
Novú technológiu overujú humenské technické služby v praxi medzi prvými na Slovensku.
Výtlky na chodníkoch a miestnych komunikáciách začali opravovať v predstihu, aby nový druh asfaltovej zmesi vyskúšali.
„Ide o suchú asfaltovú zmes Roadbit predpísanej krivky zrnitosti, spojenú asfaltovým pojivom a špeciálnym aditívom. Je určená na jednoduchú celoročnú údržbu vozoviek a chodníkov aj za nepriaznivých poveternostných podmienok, vrátane daždivého počasia a mrazov do mínus desať stupňov Celzia,“ vysvetlil riaditeľ TS Milan Kuruc.
V zime sú linky odstavené
Od najnovšej technológie opravy výtlkov si pracovníci TS sľubujú preklenúť obdobia, keď majú dodávatelia teplej asfaltovej zmesi zimnú odstávku výrobnej linky.
„V tom čase sme nemohli opravovať cesty a chodníky, čo v konečnom dôsledku vyvolávalo nespokojnosť obyvateľov mesta, každodenné sťažnosti a v nejednom prípade aj žiadosti o náhradu škody za poškodené vozidlo,“ zdôraznil riaditeľ Kuruc.
Zatiaľ len tonu
Doposiaľ pracovníci novou zmesou opravili najviac poškodené úseky na uliciach Hrnčiarskej a Osloboditeľov.
Pokračovať budú po obhliadke každej ulice či chodníka.
„Prioritne sa budeme venovať úsekom, kde je najhustejšia premávka motorových vozidiel a najvyššia frekvencia chodcov. Všetkých vodičov i chodcov prosíme o trpezlivosť. Opravíme všetky poškodené úseky, chce to však čas a vhodné klimatické podmienky,“ doplnil.
Riaditeľ Kuruc nepredpokladá, že by cena novinky mala byť podstatne vyššia ako klasického materiálu.
Na overenie na rozbeh objednali zatiaľ len jednu tonu.
„Na akútne prípady by sme potrebovali odhadom 85 až 90 ton. Za celý rok spotrebujeme približne 800 až 900 ton klasickej asfaltovej zmesi,“ dodal.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy zo Zemplína nájdete na Korzári Zemplín.