ULIČ, VRANOV NAD TOPĽOU. Ján Hančin z obce Ulič v okrese Snina mal vo Vranove nad Topľou v piatok premiérovú verejnú prezentáciu svojho dreveného prototypu vozidla Škoda Beskyd.
Ako uviedol, inšpiráciou na názov sú Beskydy, pod ktorými Ulič leží.
„Pomenoval som ho Škoda Beskyd, aj keď takýto model neexistuje," povedal Hančin o svojom štvrtom diele s tým, že ako podvozok, motor a prevodovku použil vozidlo značky Škoda 1202 z roku 1956.
Rýchlosť nie je podstatná
„Zadná časť nákladného priestoru je celodrevená, nosníky sú dubové, podlaha a bočnice sú z borovice. Čo sa týka kabíny, tá je tiež celodrevená, dubová, ale je potiahnutá plechom," opísal ďalšie parametre prototypu, ktorého výroba, financovaná z vlastných prostriedkov, mu trvala dva roky.
Ako doplnil, podľa technického preukazu by malo byť vozidlo schopné jazdiť rýchlosťou 100 kilometrov za hodinu so spotrebou 9,6 litra.
„Toto však nie je auto o rýchlosti," dodal s tým, že i keď si v ňom jazdu vyskúšal, rád by ho aj oficiálne prihlásil.
Rovnako ako pri svojich predošlých troch výtvoroch si vyučený stolár, ktorý sa však k remeslu vrátil až na dôchodku, vyrobil mnoho súčastí vozidla, vrátane oplechovania, sám.
S prednou kapotou mu pomohli priatelia, profesionáli v Humennom.
Súčiastky, ktoré si vyrobiť nevedel, napríklad predné blatníky, kúpil cez internet z Česka.
Prvý bol autokaravan
Prvým vozidlom, ktoré Hančin vlastnoručne vyrobil ešte v 80. rokoch 20. storočia, bol prerobený autokaravan z avie.
Neskôr to bolo drevené vozidlo Škoda Amatér, konštrukčne založené na Škode Octavia zo 60. rokov, nasledovala dvojmiestna ekologická trojkolka Ekosport na pedálový a batériový pohon.
Ako uviedol, aj pre finančnú náročnosť bude Škoda Beskyd jeho posledným výtvorom.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy zo Zemplína nájdete na Korzári Zemplín.