Korzár logo Korzár Zemplín

Sledujte farby, počúvajte pokyny koordinátorov. Začala sa veľká ročná výluka na železnici

Inak to mali vymyslieť, vravia cestujúci.

Z vlakov do autobusov. Z vlakov do autobusov. (Zdroj: Korzár/Jana Otriová)

HUMENNÉ. Mali to vymyslieť ináč, pridať jednu trať, ktorá by obišla veľkú stanicu a vlaky zo Stakčína a Medzilaboriec by odviedla do depa.

Rok je dlhá doba a možno železniciam ani stačiť nebude, určite výluka potrvá dlhšie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Oznamy sú slabo zvýraznené, museli sme sa pýtať v pokladni.

Určite sa čas cestovania predĺži, horšie to bude v zime, zasnežené, neodhrnuté cesty, strach pomyslieť.

Takto si ťažkali cestujúci na veľkej železničnej stanici v Humennom v pondelok predpoludním.

Na jednom sa však zhodli všetci - elektrifikácia a modernizácia trate bola potrebná ako soľ a mala byť realitou už pred rokmi.

SkryťVypnúť reklamu

Čo nám ostáva, len vydržať, krčia plecami starí i mladí, s batožinou i bez nej.

Súvisiaci článok Rok nebudú jazdiť vlaky, nahradia ich autobusy. Štartuje veľká rekonštrukcia Čítajte 

Z vlakov do autobusov

Veľká rekonštrukcia úseku železničnej trate Humenné - Bánovce nad Ondavou spojená s elektrifikáciou „vyhnala“ cestujúcich z vlakov a prinútila ich nastúpiť do náhradných autobusov.

Výluky na tratiach Humenné - Strážske, Medzilaborce - Humenné a Stakčín - Humenné sa začali 25. septembra a potrvajú do októbra budúceho roka.

Ide o prvú etapu, ďalšie práce budú pokračovať na úseku Strážske - Bánovce nad Ondavou do konca júla 2025.

Odkiaľ a kedy

V pondelok predpoludním sa pred budovou železničnej stanice v Humennom schádzali cestujúci v predstihu.

Mnohí si neboli istí, odkiaľ a kedy presne náhradné autobusy odchádzajú.

Humenčanka Mária (67) sa vybrala za mamou do Hankoviec, pravidelne necestuje.

SkryťVypnúť reklamu

„Nevidím žiadne označenie, kde majú stáť náhradné autobusy. Neviem, či stojím správne, asi áno,“ zapochybovala.

Medzilaborčan Ľubomír (66) je z generácie, ktorá uprednostňuje ľudský kontakt pred neosobným svetom počítačov a internetu.

„Išiel som sa spýtať do pokladne, kde stoja autobusy, vývesky o výlukách som si vo vestibule nevšimol. Veľa ľudí nemá aplikáciu na kúpu lístkov v telefónoch, nazdávali sa, že si budú môcť kúpiť lístok u šoféra. Nedá sa to. Verím však, že si ľudia pomaly zvyknú, musíme to prežiť,“ hovorí.

Zdôrazňuje, že „normálne“ cestovanie vlakom bez výluk a opráv bude pre severovýchod Slovenska realitou prakticky až o dva roky, keďže práce na elektrifikácii sa neskôr presunú na ďalší úsek.

„Často cestujem do Prahy a späť. V nedeľu som pricestoval do Humenného, meškali sme, dve hodiny som musel čakať na ďalší prípoj do Medzilaboriec,“ dodáva.

SkryťVypnúť reklamu

Vlak vo všeobecnosti pokladá za lacnejší, bezpečnejší a pohodlnejší.

„Určite poskytuje väčší komfort, a to nielen pre zdravotne postihnutých, dá sa v ňom prejsť, pohodlne sedieť, využiť WC,“ dopĺňa.

Lieskovčanka Simona (29) so synom Jozefom (14 mesiacov) priznáva, že využíva vlak len sporadicky.

„Chodievame autom alebo autobusom, vlakom som zvykla cestovať len k švagrinej do Kamenice nad Cirochou. Je pravda, že vlak je lacnejší a deti za cestu neplatia, ale vždy som volila ten spoj, ktorý išiel skôr, aby som nemusela čakať,“ zdôvodňuje, prečo aj v pondelok nastúpila radšej do linkového autobusu a nečakala na náhradný.

Súvisiaci článok Modernú umývačku vlakov za 30 miliónov už dokončia. Rok si potom počká na prvý vlak Čítajte 

Študenti s batožinou, ale bez problémov

Študenta Sergeja (21) z Ukrajiny informácia o ročnej výluke prekvapila.

„Nevedel som o tom. Mám v mobile aplikáciu, ale akosi mi ušlo, že to bude trvať tak dlho,“ hovorí.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným Korzar.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CAE9Z na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Doprava

Najčítanejšie na Zemplín Korzár

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 7 613
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 114
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 128
  4. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 4 251
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 242
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 887
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 713
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 597
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu