Korzár logo Korzár Zemplín

Mala to byť pýcha východu. Nová stanica z eurofondov je zavretá, nemá ju kto prevádzkovať

Železnice sa sporia s mestom Trebišov.

Budova nie je v prevádzke, hlási oznam pri vchode.Budova nie je v prevádzke, hlási oznam pri vchode. (Zdroj: TASR)

TREBIŠOV. Majú novú modernú stanicu za 12 miliónov eur, naplno využívať ju však nemôžu. Taká je realita cestujúcich v Trebišove.

V októbri prevzali Železnice Slovenskej republiky od zhotoviteľa nový terminál osobnej integrovanej prepravy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Železnice za 12-miliónovú investíciu z eurofondov sľúbili lepšiu kvalitu cestovania, modernizáciu priestorov autobusovej a železničnej stanice a zjednodušené prestupovanie medzi jednotlivými druhmi dopravy.

Hlavná budova je však odvtedy zatvorená. Chýba jej totiž prevádzkovateľ. Moderná budova bola po slávnostnom otvorení zamknutá a dodnes je pre cestujúcich neprístupná. Na problém upozornila Televízia Joj.

SkryťVypnúť reklamu

Chcú ju posunúť samospráve

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) terminál vnímajú ako vyvolanú investíciu. Hovorkyňa Vladimíra Bahýlová vysvetľuje, že majú zadefinované stavebné objekty, ktoré považujú za legitímne odovzdať do správy a majetku mesta Trebišov a ktoré podľa nich nesúvisia s prevádzkovaním dopravy na dráhe.

„Mesto Trebišov je s týmto naším zámerom uzrozumené a naše predstavy im boli aj na osobnom stretnutí predstavené, resp. bol predstavený návrh oficiálneho zmluvného dokumentu v podobe Zmluvy o odovzdaní a prevzatí stavebných objektov vyvolaných investícií, pričom k dnešnému dňu evidujeme písomný negatívny postoj mesta Trebišov.“

Železnice sa odvolávajú na zákon o dráhach, ktorý definuje poslanie ŽSR v rámci svojej spoločenskej činnosti.

SkryťVypnúť reklamu

„Ide výlučne o činnosť, ktorá priamo súvisí s prevádzkovaním dráhy a zabezpečením jej plynulej a bezpečnej prevádzky. To znamená, že prevádzkovanie terminálu autobusovej dopravy, prípadne ostatnej vybavenosti, nie je legislatívnou úlohou ŽSR.“

Aktuálne celá investícia čaká na kolaudačné konanie.

„ŽSR sa nezbavujú povinnosti prevádzkovať zariadenia, ktoré sú v priamej nadväznosti na riadnu a bezpečnú činnosť prevádzkovania železničných tratí, avšak nemôžu sa podieľať na tých činnostiach, ktoré sú zamerané na iný druh prevádzkovania dopravnej činnosti, resp. slúžia na zlepšenie jej podmienok.“

Súvisiaci článok V Trebišove otvorili novú autobusovú stanicu. Je súčasťou väčšieho prestupného miesta Čítajte 

Nástupištia sa užívajú predčasne

Primátor Trebišova Marek Čižmár (nezávislý) pre Korzár vysvetlil, že nový terminál je jedinečný projekt, mesto je ochotné pomôcť, no loptičku vidí na strane železníc. Chybu vidí v tom, že kompetentní neurobili dohodu na začiatku.

SkryťVypnúť reklamu

„Prijímateľom nenávratného finančného príspevku sú železnice, ktoré urobili skvelú vec. V tom čase, keď boli jediným oprávneným žiadateľom aj v spolupráci s mestom aj v spolupráci s prevádzkovateľom dopravnej služby si vysporiadali všetky majetkové veci tak, aby projekt išiel v plnom rozsahu.“

Okrem hlavnej budovy sa upravovali nástupištia, okolité cesty, nosné časti trate a podobne.

„Nastal však problém zo strany železníc, ktoré tvrdia, že nemajú oprávnenie ani možnosť prevádzkovať všetko,“ hovorí Čižmár.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným Korzar.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom CAU7D na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Železnice Slovenskej republiky

ZSSK Zelené pleso

Výlet k Zelenému plesu je tutovka. Dobrý tip, ktorý môžete absolvovať v zime či v lete a bude patriť k nezabudnuteľným.


Najčítanejšie na Zemplín Korzár

Komerčné články

  1. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  2. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce
  3. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  4. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  5. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  6. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  7. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce
  2. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  4. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  5. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  6. Hudba, smiech a festival plný vody: Liptov čaká rozlúčka s letom
  7. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  8. Nový článokSpolupráca v oblasti lesnej pedagogiky v Bojniciach
  1. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 11 339
  2. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 4 385
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 4 111
  4. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 415
  5. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba 2 845
  6. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 2 793
  7. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti 2 603
  8. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce 2 507
  1. Andrea Ostrihoňová: Mošonský Dunaj
  2. Martin Zielosko: Superman
  3. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Akú lekciu nám dáva druhý pilier tento rok?
  4. Róbert Mačej: Titanik ako autoimunitné ochorenie v kontexte slovenskej koalície
  5. Andrea Podešvová: Zle si sa vydala? Tak sa aspoň dobre rozveď!
  6. Štefan Šturdzík: Zakrádal sa pomaličky no dokázal zničiť skoro všetko na čo siahol.
  7. Monika Albertiová: Kotlár je drahý šašo slovenskej politiky. My kukuričné hlavy!
  8. Ján Valchár: Zaujímavé info o ruskom rafinačnom sektore
  1. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi 57 399
  2. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech! 26 752
  3. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma 20 635
  4. Ivan Mlynár: Rozhovor medzi Robertom Ficom a Ursulou von der Leyen, ktorý sa nikdy neuskutočnil. 7 905
  5. Martin Fronk: Druhá Gaderská dolina? Objavte skrytý tiesňavový klenot v Kremnických vrchoch! 7 345
  6. Rudolfa Vallová: Minister Huliak urobil krok do neznáma a pristál na zemi 6 489
  7. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 5 425
  8. Ján Valchár: O profesionálnych kresťanoch a o mŕtvych nielen dobre 5 346
  1. Marcel Rebro: Druhý život obrancov zo 106. bataliónu
  2. Věra Tepličková: Vláda prstom: ty-ty-ty a Šaško robí audity
  3. Marcel Rebro: Rusko: veľmoc latrín a tankodrómov
  4. Radko Mačuha: Sťahovanie kostola pod dúhovou vlajkou.
  5. Marcel Rebro: Slovenská veda: halušky s bryndzou, ortéza a analýza DNA
  6. Marcel Rebro: Máša, melón a plyšová opica
  7. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa. V srdci Slovenska.
  8. Igor Pogány: Ako prinútiť AI, aby vám našla nový koníček
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu