Korzár logo Korzár Zemplín

Bez tunela, na rozhraní krajov, mimo Michaloviec. Známy je top variant D1 na Zemplín

Pomôže všetkým, tvrdia občianski aktivisti.

Diaľnica na Zemplín je o krok bližšie k realite. Štúdia realizovateľnosti vybrala variant G.   Diaľnica na Zemplín je o krok bližšie k realite. Štúdia realizovateľnosti vybrala variant G. (Zdroj: Korzár/Jana Otriová)

ZEMPLÍN. Národná diaľničná spoločnosť zverejnila štúdiu realizovateľnosti pre najvýchodnejšiu časť diaľnice D1 od Bidoviec po štátnu hranicu s Ukrajinou.

Občianski aktivisti sú s výberom najoptimálnejšieho variantu spokojní, považujú ho za najlepší. Diaľničiari aj rezort dopravy upozorňujú, že sme len na začiatku dlhej cesty.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Štúdia posudzovala viacero faktorov

Multimodálnu štúdiu realizovateľnosti úseku diaľnice Bidovce – Vyšné Nemecké začal pre Národnú diaľničnú spoločnosť pripravovať Dopravoprojekt v lete pred dvomi rokmi.

SkryťVypnúť reklamu

Mala posúdiť, ktorý variant je dopravne, technicky a ekonomicky najvýhodnejší a najšetrnejší k životnému prostrediu.

Súvisiaci článok Na Zemplín má ísť diaľnica v štyroch pruhoch, Rážov rezort o Trnkovej analýze nevie Čítajte 

„Budeme sa pozerať na to, ako je technicky náročné realizovať diaľnicu, cez aké ochranné pásma sú varianty navrhnuté, čo je dôležité pre posudzovanie vplyvov na životné prostredie. Tretie kritérium je majetkovoprávna situácia pod cestou, aby sme dokázali čo najefektívnejšie zrealizovať proces majetkovoprávneho vysporiadania,“ povedal v apríli v Humennom minister dopravy Jozef Ráž ml. (Smer).

Zároveň uistil verejnosť, že určite pôjde o plnohodnotnú štvorprúdovú diaľnicu.

S tunelom sa nepočíta

Celkovo sa posudzovalo jedenásť variantov. Variant G vyšiel ako najoptimálnejší. Má dĺžku 72,02 kilometra, s tunelom cez horský priesmyk Dargov nepočíta.

SkryťVypnúť reklamu

Sú na ňom navrhované dve veľké jednostranné odpočívadlá, jedno pri Michalovciach, druhé pred štátnou hranicou Vyšné Nemecké s chráneným parkoviskom pre nákladné vozidlá.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným Korzar.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom CB3N5 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Diaľnice

Najčítanejšie na Zemplín Korzár

Komerčné články

  1. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  2. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  3. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  4. Ako zvládnuť prvý mobil a udržať si dôveru v rodine
  5. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  6. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  7. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  8. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  1. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  2. Jesenné tvorenie pre krajší domov aj nápaditý šatník
  3. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  4. AL-AUTO dokazuje, že špičkový autoservis môže byť women-friendly
  5. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  6. Zuzana Porubjaková a Miro Jaroš v naozaj otvorených rozhovoroch
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 9 804
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 6 059
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 5 170
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 4 977
  5. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 781
  6. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 646
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 071
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 3 610
  1. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde
  2. Ernest Klotton: Mocenské ambície a každodenné manévre politika
  3. Vladimír Bojničan: Môj vzor I. Miklóš nám už asi semilnie. A spolu s ním aj naša schopnosť vidieť, čo je vlastne zač ten dnešný populizmus
  4. Martin Kresák: Degrowth po slovensky: súdruh Kamenický opäť úraduje
  5. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky LIII.
  6. Tomáš Kuvik: Najväčší Slovák v nás
  7. Martin Fronk: František Jozef I. vtedy a dnes
  8. Michal Fiabane: Fukuyama sa mýlil. Dejiny nekončia - začínajú byť opäť desivé.
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 20 977
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 10 783
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 8 532
  4. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 7 097
  5. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 6 849
  6. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 521
  7. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 4 825
  8. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 3 871
  1. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  2. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  3. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  4. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
  5. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  6. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  7. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  8. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu