autobusová zastávka. Tieto kroky súvisia so zvýšením zamestnanosti v podniku. Kým iní prepúšťajú, táto spoločnosť chystá nábory.
TREBIŠOV. Hovorkyňa spoločnosti Paula Tajbošová potvrdila, že od začiatku roka prijali takmer 70 zamestnancov a ich počet ešte bude rásť. Témou sa zaoberali aj mestskí poslanci.
Záchranné lano. Takmer 100-percentný podiel v trebišovskej Vagónke, a.s. vlani odkúpila spoločnosť podnikateľov Michala Lazara a Alexeja Beljajeva Optifin Invest. Optifin vstúpil do jedného z najväčších európskych výrobcov nákladných železničných vozňov a podvozkov ešte v druhej polovici roku 2006. Fabrika bola v kríze a hrozil jej krach. Noví akcionári naštartovali jej rozvoj. Optifin už vlani začiatkom roka deklaroval rozšírenie výrobných kapacít v Trebišove. Tie mal dovtedy len v popradskej Tatravagónke. V pláne majiteľa bolo preinvestovať vo "svojich vagónkach" pol miliardy korún a vytvoriť stovky pracovných miest s tým, že spoločnosť mala vypredané výrobné kapacity na nasledujúcich päť rokov.
Stav po roku
Český portál businessinfo.cz začiatkom marca 2009 vo svojom ekonomickom servise informoval, že po ruských železničných tratiach budú už čoskoro chodiť nákladné vagóny z Trebišova či Popradu a české jedálenské vozne dostanú nový vzhľad v závodoch vo Vrútkach: "Slovenskí výrobcovia vagónov stoja pred niekoľkými významnými zákazkami." Portál pripomína, že na základe memoranda, uzavretého vlani v septembri, sa Tatravagónka dohodla s Ruskými železničnými dráhami a ich dcérou Pervaja Gruzovaja Kompania na výrobe asi 2-tisíc širokorozchodných nákladných vagónov. Ide o 90-stopové kontajnerové vagóny nového radu, ktoré Tatravagónka vyvíja od októbra 2008. "Ich výroba v popradskom a trebišovskom závode sa má rozbehnúť v roku 2010. Pri minuloročnej produkcii 2 300 vagónov a približne osemtisíc podvozkov bude zákazka pre ruské železnice znamenať výrazný podiel na celkovej výrobe spoločnosti," konštatujú Dopravné noviny Transport.
Budú potrebovať ďalších ľudí
Súčasný sortiment Tatravagónky pozostáva z viac ako desiatich typov vagónov a niekoľkých druhov podvozkov. Medzi najnovšie patria vagóny na prepravu veľkorozmerných automobilových návesov a hutníckych materiálov. Väčšinu z nich firma exportuje do Švajčiarska, Nemecka, Švédska, Poľska, Anglicka a Česka. Hovorkyňa spoločnosti Paula Tajbošová pre KORZÁR uviedla, že investičné plány spoločnosti, ktoré prinášajú aj zamestnanosť do ťažko skúšaného regiónu Trebišovského okresu, sa napĺňajú: "Celkovo tu k 9. marcu pracovalo 357 zamestnancov. Len od začiatku roka Vagónka Trebišov prijala 68 zamestnancov, čím zabezpečila prevádzkovú potrebu." Spoločnosť na svojej webstránke aktuálne ponúka ďalšie pracovné miesta zváračov. Tajbošová vysvetlila, že tu momentálne dokončujú výstavbu novej výrobnej haly: "Nábor v najbližších mesiacoch je viac ako aktuálny, nakoľko bude potrebné zabezpečiť prevádzku."
* * *
POMÔCŤ CHCE AJ MESTO
Pribudne chodník aj autobuska?
Vzhľadom na rozvoj a zvýšenie počtu zamestnancov vzniká zo strany mesta potreba vybudovať chodník k areálu firmy a tiež vytvorenie novej autobusovej zastávky pre zamestnancov. Zaoberala sa tým aj finančná komisia aj mestská rada. Dala poslancom na zváženie, či vedenie mesta má o týchto rozvojových aktivitách rokovať. K téme diskutoval len Jaroslav Papák (NEKA). Podľa neho by sa na investíciách mala podieľať aj samotná spoločnosť. Žiadal vedenie, aby na to prihliadalo. Poslanci myšlienku 14 hlasmi podporili. Odporučili manažmentu mesta, aby iniciovalo rokovania s Vagónkou aj SAD Michalovce o umiestnení autobusovej zastávky. Na vedomie zobrali aj možnosť, že sa obecná tabuľa na začiatku mesta premiestni za administratívnu budovu podniku. Nevylúčili ani jednania o predĺžení chodníka k hlavnému vchodu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy zo Zemplína nájdete na Korzári Zemplín.