Korzár logo Korzár Zemplín

Trebišovská Vagónka neprepúšťa. Naopak, chystá nábory!

Tabuľu s označením začiatku mesta od Ul. Kpt. Nálepku presunú ďalej. V pláne je aj výstavba chodníka k trebišovskej Vagónke. Pribudnúť tu má aj nová

autobusová zastávka. Tieto kroky súvisia so zvýšením zamestnanosti v podniku. Kým iní prepúšťajú, táto spoločnosť chystá nábory.

TREBIŠOV. Hovorkyňa spoločnosti Paula Tajbošová potvrdila, že od začiatku roka prijali takmer 70 zamestnancov a ich počet ešte bude rásť. Témou sa zaoberali aj mestskí poslanci.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Záchranné lano. Takmer 100-percentný podiel v trebišovskej Vagónke, a.s. vlani odkúpila spoločnosť podnikateľov Michala Lazara a Alexeja Beljajeva Optifin Invest. Optifin vstúpil do jedného z najväčších európskych výrobcov nákladných železničných vozňov a podvozkov ešte v druhej polovici roku 2006. Fabrika bola v kríze a hrozil jej krach. Noví akcionári naštartovali jej rozvoj. Optifin už vlani začiatkom roka deklaroval rozšírenie výrobných kapacít v Trebišove. Tie mal dovtedy len v popradskej Tatravagónke. V pláne majiteľa bolo preinvestovať vo "svojich vagónkach" pol miliardy korún a vytvoriť stovky pracovných miest s tým, že spoločnosť mala vypredané výrobné kapacity na nasledujúcich päť rokov.

SkryťVypnúť reklamu

Stav po roku

Český portál businessinfo.cz začiatkom marca 2009 vo svojom ekonomickom servise informoval, že po ruských železničných tratiach budú už čoskoro chodiť nákladné vagóny z Trebišova či Popradu a české jedálenské vozne dostanú nový vzhľad v závodoch vo Vrútkach: "Slovenskí výrobcovia vagónov stoja pred niekoľkými významnými zákazkami." Portál pripomína, že na základe memoranda, uzavretého vlani v septembri, sa Tatravagónka dohodla s Ruskými železničnými dráhami a ich dcérou Pervaja Gruzovaja Kompania na výrobe asi 2-tisíc širokorozchodných nákladných vagónov. Ide o 90-stopové kontajnerové vagóny nového radu, ktoré Tatravagónka vyvíja od októbra 2008. "Ich výroba v popradskom a trebišovskom závode sa má rozbehnúť v roku 2010. Pri minuloročnej produkcii 2 300 vagónov a približne osemtisíc podvozkov bude zákazka pre ruské železnice znamenať výrazný podiel na celkovej výrobe spoločnosti," konštatujú Dopravné noviny Transport.

SkryťVypnúť reklamu

Budú potrebovať ďalších ľudí

Súčasný sortiment Tatravagónky pozostáva z viac ako desiatich typov vagónov a niekoľkých druhov podvozkov. Medzi najnovšie patria vagóny na prepravu veľkorozmerných automobilových návesov a hutníckych materiálov. Väčšinu z nich firma exportuje do Švajčiarska, Nemecka, Švédska, Poľska, Anglicka a Česka. Hovorkyňa spoločnosti Paula Tajbošová pre KORZÁR uviedla, že investičné plány spoločnosti, ktoré prinášajú aj zamestnanosť do ťažko skúšaného regiónu Trebišovského okresu, sa napĺňajú: "Celkovo tu k 9. marcu pracovalo 357 zamestnancov. Len od začiatku roka Vagónka Trebišov prijala 68 zamestnancov, čím zabezpečila prevádzkovú potrebu." Spoločnosť na svojej webstránke aktuálne ponúka ďalšie pracovné miesta zváračov. Tajbošová vysvetlila, že tu momentálne dokončujú výstavbu novej výrobnej haly: "Nábor v najbližších mesiacoch je viac ako aktuálny, nakoľko bude potrebné zabezpečiť prevádzku."

SkryťVypnúť reklamu

* * *

POMÔCŤ CHCE AJ MESTO

Pribudne chodník aj autobuska?

Vzhľadom na rozvoj a zvýšenie počtu zamestnancov vzniká zo strany mesta potreba vybudovať chodník k areálu firmy a tiež vytvorenie novej autobusovej zastávky pre zamestnancov. Zaoberala sa tým aj finančná komisia aj mestská rada. Dala poslancom na zváženie, či vedenie mesta má o týchto rozvojových aktivitách rokovať. K téme diskutoval len Jaroslav Papák (NEKA). Podľa neho by sa na investíciách mala podieľať aj samotná spoločnosť. Žiadal vedenie, aby na to prihliadalo. Poslanci myšlienku 14 hlasmi podporili. Odporučili manažmentu mesta, aby iniciovalo rokovania s Vagónkou aj SAD Michalovce o umiestnení autobusovej zastávky. Na vedomie zobrali aj možnosť, že sa obecná tabuľa na začiatku mesta premiestni za administratívnu budovu podniku. Nevylúčili ani jednania o predĺžení chodníka k hlavnému vchodu.

Najčítanejšie na Zemplín Korzár

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 7 905
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 432
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 148
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 269
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 518
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 080
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 935
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 650
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu