parkovacích miest. Riešením je výstavba podzemných parkovísk. Do jedného by malo investovať mesto, ďalšie bude súkromné.
HUMENNÉ. V dopoludňajších a popoludňajších špičkách vodiči, ktorí si potrebujú niečo vybaviť v niektorej z mnohých inštitúcii na Hlavnej ulici, hľadajú miesto len s ťažkosťami. Podobne sú na tom ľudia, ktorí sa k centru privezú autom na nákupy. Situáciu zhoršuje, že za pešou zónou parkujú obyvatelia bytoviek, ktoré stoja na Hlavnej ulici po jej obidvoch stranách.
Problém: tlačenica!
Najhoršie návaly áut v okolí pešej zóny sú počas pracovných dní a v sobotu dopoludnia. Niektorí podnikatelia, ktorí tu sídlia, to vyriešili tak, že si platia za vyhradené miesto. Ďalší sa značením a upozornením snažia zabrániť parkovaniu pred zadnými vchodmi do ich predajní.
Najväčšia tlačenica je na parkovisku pri Dome služieb, na Ulici 26. novembra pri malom parku za reštauráciou Dukla a na parkovisku medzi OD Jednota a MŠ Osloboditeľov. Na Osloboditeľov natesno parkujú autá od pešej zóny až k prvému vežiaku.
Problémy s parkovaním majú okrem ľudí, ktorí si v meste potrebujú len na chvíľu niečo vybaviť, hlavne obyvatelia bytoviek po obidvoch stranách zóny. O nič lepšie však na tom nie sú ani obyvatelia priľahlej Duchnovičovej, Dobrianskeho a Vihorlatskej ulice. Aj keď majú uprednostnené parkovanie, sú to práve oni, ktorí sa na voľné miesta dostávajú s najväčšími ťažkosťami.
Nové parkovisko pre Mestským úradom
"Treba si uvedomiť, že Humenné patrí k veľkým mestám, ktoré má najmenší intravilán. V roku 1999 mal 800 hektárov. Podľa toho, čo nám umožnili vyhlášky, sme ho rozšírili na 1100 hektárov," vysvetlil primátor Vladimír Kostilník (nez.). Potvrdil, že v meste chýba centrálne odstavné parkovisko.
Pred magistrátom je však voľná plocha, ktorá by sa na tento účel hodila. Tunajšie parkovisko zaberá aktuálne len jej časť bližšie k magistrátu. Kostilník uviedol, že mesto už rokovalo s firmou, ktorá zostavuje územný plán mesta. Tá by doň mala zakomponovať parkovisko, ktoré by pokrylo celú voľnú plochu medzi Štefánikovou a Kukorelliho ulicou. "Ich návrhom je na celej ploche urobiť parkovisko. Jedno pod zemou a jedno nad," avizoval primátor.
Pod polyfunkčnou budovou bude podzemné parkovisko
Ďalším faktom, ktorý aspoň počas stavebných prác určite nenahrá zlepšeniu parkovania v centre, je zámer vybudovať polyfunkčný objekt na terajšom parkovisku pri Vihorlatskej ulici, za tzv. Sodomkom. Ten postaví súkromný investor, ktorému pozemok patrí.
Kostilník však upozornil, že na druhej strane by to mohlo byť pre vodičov aj plusom. "Pod celým objektom, aj pod Sodomkom, bude parkovací priestor. Počet parkovacích miest sa zvýši," povedal. Dodal, že v hre sú dve podlažia. Jedno pre návštevníkov polyfunkčného objektu a druhé pre ľudí, ktorí idú do mesta.
Mesto nechce zvyšovať parkovné
S platením by to podľa Kostilníka malo na tomto parkovisku vyzerať tak, že ceny by sa mali rovnať cenám na mestských parkoviskách. Dodal, že mesto do budúcnosti uvažuje o kúpe brán - automatického zariadenia na predaj parkovacích lístkov. To podľa neho zrovnoprávni všetkých majiteľov zaparkovaných áut.
Aktuálne mesto a Technické služby (TS) riešia aj cenu za parkovné. TS chcú od vodičov 0,50 eura (15 korún) za hodinu. O návrhu rokovala mestská rada. V. Kostilník uviedol, že zatiaľ z jej stanoviska vyplynulo, aby cena za hodinu parkovania bola 0,40 eura (12 korún).
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy zo Zemplína nájdete na Korzári Zemplín.