Dôležitosť rekonštrukcie znásobuje fakt, že v prípade jej uzatvorenia by sa zo Sniny a Stakčína dostávali domov obyvatelia troch obcí 27-kilometrovou obchádzkou.
Obchádzka by sa dotkla obyvateľov Kalnej Roztoky, Klenovej a Ruskej Poruby. Starosta Kalnej Roztoky Ladislav Hakulin hovorí: "Ľudia by sa dostávali do práce či k lekárom v Snine dookola, cez Ladomírov a Kolonicu." Miestni si to ani nechcú predstaviť. Vzrástli by tak náklady aj na hromadnú dopravu, ktorú využívajú najčastejšie.
Cesta sa poškodila už pred niekoľkými rokmi. Správca ju opravoval lokálnym sanovaním zosuvu. K opakovanému veľkému poškodeniu došlo na jar roku 2005. Vytláčanie materiálu na okraj cesty zapríčinila zvyšujúca sa frekvencia dopravy. Prasklinami v asfaltovom koberci presakovala daždová voda. Spôsobilo to pohyb ílovitého podložia, tým aj zosuv. Krízový štáb Obvodného úradu v Humennom vyhlásil na úseku havarijný stav.
V roku 2006 sa začalo s komplikovanou rekonštrukciou úseku. Cestári zriadili obchádzkovú trasu súbežne vedúcu s pôvodnou komunikáciou. "Vymieňame celé podložie cesty a meníme aj konštrukciu vozovky," hovorí Lubomír Galanda, prevádzkový námestník Správy a údržby ciest PSK, oblasť Humenné. "Práce robí firma Breza Stavotrans, s. r. o. Násyp vystužuje špeciálnymi mrežami. Už urobenú drenážnu vrstvu plošne vyvážajú na svah. Na jeho povrch ešte kladú georohož. To všetko má zabezpečiť miesto proti erózii."
Náklady na práce sa pohybujú okolo 12 miliónov korún. "Predpokladáme, že práce ukončíme v októbrii," uzatvára Galanda.
Autor: kor
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy zo Zemplína nájdete na Korzári Zemplín.