jeho rekonštrukciu určených takmer 40 miliónov korún. Zásadná zmena nastane pri organizácii toku osobnej dopravy, ktorá nespĺňa požiadavky Schengenského dohovoru na separáciu obyvateľov krajín Schengenu od obyvateľov tretích krajín pri colnom vybavení. Dnes sú k dispozícii len po dva jazdné pruhy v každom smere. „Taktiež v časti osobnej dopravy sú nevyhovujúce smerové a šírkové pomery jestvujúcich komunikácií. Nevyhovujúca je šírka a usporiadanie jazdných pruhov," upresnila Hrebeňáková.
Hraničný priechod bude z dopravného hľadiska rozdelený na päť jazdných pruhov zo strany SR a 5 jazdných pruhov z ukrajinskej strany. Prvý bude vždy zľava a bude vyhradený pre autobusy všetkých krajín. Druhý bude vyhradený pre vozidlá diplomatov, tretí pre všetky vozidlá členských krajín EÚ. Štvrtý bude univerzálny, t. j. pre vozidlá EÚ alebo ostatné vozidlá a piaty pre vozidlá mimo členských krajín EÚ. Cieľom modernizácie je aj skrátenie čakacej doby.
Po technickej stránke dôjde k rozsiahlej modernizácii a k zabudovaniu nových technických zariadení. Modernizovaná bude prevádzková budova, objekt podrobných kontrol na vstupe do SR, vrátane technického vybavenia, vybavovacie boxy, vonkajšie osvetlenie a zastrešenie.
Autor: mpo
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy zo Zemplína nájdete na Korzári Zemplín.