Uľahčí sa tak prejazd nákladných áut a autobusov v tomto úseku, bezpečnejší budú aj chodci. Stavebné práce začnú v septembri, financuje ich Slovenská správa ciest.
Podľa Jozefa Fabiána, riaditeľa Investičnej výstavby a správy ciest Košice, výmenu mosta si vyžiadal jeho stavebný a technický stav. Nebol totiž stavaný na súčasnú intenzitu dopravy a jeho spodná časť sa už rozpadáva. „Pravidelne monitorujeme mosty prehliadkami, ktoré sú podkladom pre stanovenie poradia opráv podľa naliehavosti," vysvetľuje.
Starý most však nikdy nebol vhodný na prejazd väčších áut. Nákladné autá ani autobusy sa na ňom neobídu, dokonca neprejdú ani popri osobnom vozidle a musia tak čakať, kým je most voľný. Kamióny s návesmi alebo prívesmi tadiaľ prechádzajú len s ťažkosťami. S prevozom nadrozmerných nákladov cez Dlhé malo problémy viacero firiem. Asi pred troma rokmi viezli zo strojárskeho podniku Vihorlat do Španielska veľký žeriav. Na moste vtedy museli odpíliť zvodidlá a keď náklad prešiel, privarili ich naspäť.
Nový prejazd cez potok Hodkovec bude asi o tridsať metrov nižšie v smere na Humenné ako terajší a bude dlhý 39 metrov. Okrem výstavby mosta sa upraví a preloží aj potok a inžinierske siete. Upraví sa tiež samotná cesta v dĺžke 400 metrov. Starý most neskôr zbúrajú.
Starosta Dlhého Ján Kníž je výstavbe nového mosta rád najmä kvôli chodcom. Slovenská správa ciest tu pre nich postaví viac ako kilometer dlhý chodník. „V úseku, kde sa nemohli obísť ani autá, to bolo pre chodcov veľmi nebezpečné. V zime, keď sa na okraje nahrnul sneh, ľudia už peši nemali ani kde prejsť," hovorí. V Dlhom za posledné roky autá niekoľkokrát zrazili chodcov alebo cyklistov. Človek pri takejto nehode tu naposledy zomrel pred troma rokmi.
Za dôležitý moment pri výstavbe považuje Fabián zosúladenie stavebných prác s dopravou. Počas výstavby mosta, úpravy potoka a prekladaní inžinierskych sietí budú autá premávať po jestvujúcej ceste. V čase, keď sa bude nový most napájať na cestu prvej triedy, bude premávka vedená len v jazdnom pruhu za pomoci prenosnej svetelnej signalizácie.
Slovenská správa ciest zrekonštruuje v Dlhom aj ďalší most. Je o asi kilometer vyššie na rieke Dlžianka. Počas výstavby budú autá využívať obchádzku. Všetky práce by mali byť hotové do troch rokov.
Autor: rok
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy zo Zemplína nájdete na Korzári Zemplín.