Sačku za to môže rast nákladov a menej cestujúcich. Firma napriek tomu musela investovať do zastaralých autobusov.
Polročné hospodárenie ukončila spoločnosť zo ziskom 101-tisíc korún, zatiaľčo za rovnaké obdobie vlaňajška hospodárila zo ziskom 1,7 miliónov korún. "Negatívny vplyv na hospodárenie mal pokles počtu prepravených osôb o päť percent, ako aj nárast cien vstupov, najmä pohonných hmôt a služieb," uviedol Sačko.
Náklady podniku pritom v sledovanom období vzrástli medziročne o 5,4 percent, čo je viac ako 210 miliónov korún. Počet prepravených osôb sa znížil o päť percent na 7,776 miliónov cestujúcich. Väčšinu z nich previezli autobusy michalovskej SAD v rámci prímestskej dopravy, mestskou dopravou cestovalo len 397-tisíc ľudí.
Menej ľudí, ktorí cestujú autobusmi, sa prejavil na tržbách. Tie poklesli o 1,3 percent, teda na úroveň vyše 140 miliónov korún. Najviac autobusový podnik utŕžil z prímestskej dopravy (takmer 95 miliónov), cestujúci mestskou dopravou zaplatili za lístky od januára do konca júla skoro štyri milióny.
SAD Michalovce zabezpečuje mestskú hromadnú dopravu v Michalovciach a Trebišove, prímestskú v okresoch Michalovce, Trebišov a Sobrance. Spoločnosť disponuje 252 autobusmi. Práve na obnovu vozového parku smerovali takmer všetky investície firmy v prvom polroku. Tie dosiahli 14,2 milióna korún.
Podnik zamestnáva 574 ľudí. Ich priemerná mzda dosiahla v júli
15 037 korún.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy zo Zemplína nájdete na Korzári Zemplín.