pri vstupe do mesta. Dôležitý dopravný uzol, ktorý spája východ zo západom a sever s juhom, je totiž už druhý týždeň bez svetelnej signalizácie. Počas dňa sa tam tvoria kolóny, v čase dopravnej špičky skoro ráno a popoludní od druhej je tu chaos.
"Chodím sem každý deň, je to na nervy, lebo inak sa do centra nedostanem, len cez túto križovatku. Keď idem v priamom smere a som dostatočne rýchly, stíham, ale pri odbočovaní vľavo je to hotová kalvária. V pondelok ráno som šiel do Humenného, čakal som tu takmer pol hodinu, lebo niektorí šoféri asi spali," rozčuľoval sa mladý vodič na audine s košickou poznávacou značkou.
Na križovatku bez semaforov nadávajú aj Michalovčania. "Minulý týždeň som tam skoro havaroval, lebo mi autá z vedľajšej cesty nedali prednosť. Križovatka bola plná áut a každý sa ponáhľal. Neviem, kde bola dopravná polícia, aspoň v čase špičky by tam mohol dopravu riadiť policajt. Asi si to všimnú, až keď tam raz dôjde k hromadnej havárii," sťažoval sa 38-ročný Pavol z Michaloviec.
Hromženie ostatných vodičov bolo podobné, väčšina nadávok na nepodarenú križovatku bola na hrane spisovnosti. "Predtým sa to stávalo sčasu na čas, trvalo to dva dni a bolo to v poriadku. Ale teraz? Už druhý týždeň bez semaforov a nikto nič nerobí," povedal ďalší Michalovčan.
Ako sme zistili, do konca týždňa by sa mala situácia zmeniť, za plnej prevádzky svetelnú signalizáciu opravujú pracovníci michalovských Technických a záhradníckych služieb (TaZS).
"Bola to otázka času, na tomto úseku totiž často dochádzalo k haváriám, pri ktorých vodiči narazili do stĺpov v križovatke. Tie sa pohli a staré elektrické káble, ktoré sú pod cestou, sa poškodili alebo celkom pretrhli. Práve s tým súviseli aj tie občasné výpadky svetelnej signalizácie, na ktoré upozorňovali vodiči," povedal nám vedúci úseku servisu svetelnej signalizácie michalovských TaZS Alexander Kozák. Dodal, že prednedávnom urobili kvôli opakovaným výpadkom výkop vedľa križovatky, aby zistili stav elektrického vedenia. "Má asi 30 rokov, malo by vydržať dlhšie, ale dopravné nehody mu dali zabrať. Našli sme ho až v hĺbke tri metre a opravili. Mysleli sme si, že už bude pokoj. Žiaľ, mýlili sme sa," hovorí.
Asi pred desiatimi dňami, po tom, čo semafory opäť prestali fungovať, sa telefón "technických" premenil na horúcu linku: "Vyzváňali nahnevaní vodiči, aby sa s tým niečo urobilo." TaZS sa napokon rozhodli pre definitívne riešenie - generálnu výmenu káblov, ktorá bude stáť asi 120-tisíc korún. Výmena káblov v hĺbke tri metre pod zemou však neprichádzala do úvahy, lebo by to paralyzovalo dopravu minimálne na mesiac. "Celé vedenie sa potiahne vzduchom a bude po problémoch. Celá oprava by mala byť ukončená do konca tohto týždňa," vysvetlil Kozák.
Pripomenul, že majiteľom jednej časti križovatky je mesto, zvyšné tri časti patria Slovenskej správe ciest. Podľa Kozáka však "cestári" majú na starosti len dopravné značenie - značky a priechody pre chodcov, na semafory musí dohliadať mesto. Podľa Kozáka neplánovaný výdavok budú musieť nájsť v rozpočte TaZS s tým, že o spoluúčasť požiadajú aj mesto Michalovce.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy zo Zemplína nájdete na Korzári Zemplín.