Bobovníkovej. Na Mestskom úrade (MsÚ) v Michalovciach zaevidovali vlani 50 sťažností, pričom desať z nich bolo na konanie pracovníkov mesta.
„Do tejto skupiny sú zaradené sťažnosti, ktoré klienti podali z dôvodu upozornenia na nedostatky v činnosti pracovníkov, prípadne kvôli nespokojnosti s riešením daného problému. Ide o sťažnosti na nečinnosť v konaní, na nedodržanie zákonom stanovenej lehoty na odpoveď, na nesprávny postup pracovníka mestského úradu a sťažnosť na neposkytnutie informácií," uvádza vo svojej správe kontrolórka mesta Marta Bobovníková.
Okrem sťažností na adresu magistrátu sa mnohí Michalovčania ponosovali aj na stav prístupových komunikácií v meste, problémy s parkovaním a prejazdom v medziblokových priestoroch. Niektorí upozorňovali na nedostatok parkovacích miest na sídliskách, poškodzovanie zelene a nečinnosť správcu bytov -spoločnosť Domspráv s. r. o. pri odstraňovaní závad.
„Veľa sťažností občania predkladajú aj ústne - prídu osobne, alebo telefonicky požiadajú o pomoc. Vtedy väčšinou nechcú byť menovaní a záznam sa nepíše. Sťažnosť sa rieši operatívne v spolupráci s pracovníkmi mesta, alebo s pracovníkmi organizácií, patriacich mestu," uviedla kontrolórka.
Na riešení sťažnosti sa okrem nej podieľajú aj odbory MsÚ, do kompetencií ktorých spadá daný podnet. Z celkového počtu podnetov dodnes nevybavili len jedinú sťažnosť, ktorá sa týkala odkúpenia bytu. Jej uzavretie podmieňuje súdne rozhodnutie, ktoré mestu zatiaľ sťažovateľ nepredložil. V tejto veci súbežne koná aj Verejný ochranca práv SR.
Autor: mpo
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy zo Zemplína nájdete na Korzári Zemplín.