Korzár logo Korzár Zemplín

S elektrifikáciou trate Bánovce nad OndavouHumenné štát nepočíta

Zemplín Najväčšie samosprávy v Zemplíne sú sklamané. Štát totiž v najbližších rokoch nepočíta s elektrifikáciou železničnej trate Bánovce nad

Ondavou Humenné. Podľa primátorov zemplínskych miest tento dopravný handicap obmedzuje rozvoj celého regiónu.

"Vzdialenosť medzi Bratislavou i zahraničím a Humenným by sa po zelektrifikovaní trate z časového hľadiska "zmenšila". Potom by sme mohli začať rokovať aj so železnicami o premávaní IC vlaku z Bratislavy až do Humenného," myslí si humenský primátor Vladimír Kostilník. Na elektrifikáciu trate sa pýtajú aj potencionálni investori, pretože prevádzka vlakov na elektrický pohon je lacnejšia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky Kornélia Blašková hovorí, že pre projekty elektrifikácie je rozhodujúca intenzita dopravy. "Traťový úsek Bánovce nad OndavouHumenné nie je využitý natoľko, aby sme pristúpili k jeho elektrifikácii," tvrdí. Trať z Bánoviec nad Ondavou neuvažujú zmodernizovať najmä pre slabú nákladnú dopravu. Podľa železníc je z hľadiska priepustnosti využitá iba na 50 percent.

Pre štát v súčasnosti patrí k prioritám rozvoja železničnej infraštruktúry eurokoridor, ktorý sa cez územie Slovenska tiahne z Bratislavy cez Žilinu a Košice až do Čiernej nad Tisou. Výstavba začala v roku 2000, dokončenie je naplánované na rok 2007. Najskôr po tomto dátume by mohla prísť na rad aj trať z Bánoviec do Humenného. Okrem toho železnice začali s pomocou štrukturálnych fondov elektrifikáciu úseku Zvolen Banská Bystrica a pripravujú projekt ZvolenFiľakovo.

SkryťVypnúť reklamu

Neelektrifikovaná železničná trať z Bánoviec do Humenného je dlhá 34 kilometrov. Na jej začiatku vymenia elektrický rušeň za dieselový, čo trvá asi 15 minút. Okrem toho sú elektrické rušne oproti dieselovým výkonnejšie a pri premene energie na ťažnú silu účinnejšie. Elektrická trakcia je tiež oveľa ekologickejšia.

Slovensko má 3660 kilometrov tratí, z toho len 1557 je elektrifikovaných.

Najčítanejšie na Zemplín Korzár

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 7 766
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 272
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 143
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 254
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 886
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 976
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 824
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 413
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu