Korzár logo Korzár Zemplín

Školy začali zápasiť o budúcich prvákov

Michalovce Nepriaznivý demografický vývoj a zavedenie normatívov na žiaka, od ktorých závisí školský rozpočet, prinútil školy vyvíjať väčšie

aktivity na získanie budúcich prvákov. Michalovské základné školy (ZŠ) sa dnes predbiehajú v "love" na žiaka, aby si tak zabezpečili čo najväčší balík peňazí na ich ďalšie fungovanie. Neskrývajú, že za zvýšenými aktivitami a propagáciou škôl, je len snaha udržať sa pri živote. Ich budúca existencia bude možno závisieť od aktivít, ktoré naštartovali práve v tomto období. Rodičia budúcich prvákov majú možnosť od 17. januára do 15. februára 2005 prihlásiť svoje deti do jednej z deviatich základných škôl v Michalovciach. Školy preto spustili intenzívnu mediálnu kampaň v mestských novinách, ale aj reklamnými spotmi v lokálnej televízií. Cirkevná škola sa zasa snaží osloviť rodičov letákmi pred kostolom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Každá škola sa snaží prilákať a zaujať rodičov svojím špeciálnym vzdelávacím zameraním a mimoškolskou činnosť, ktorú ostatné školy nedokážu ponúknuť. "Okrem klasických dní otvorených dverí prišla naša škola s novinkou, ktorou sú tvorivé dielne. Ide o vyučovanie, na ktorom budúci prváci riešia rôzne úlohy spolu s rodičmi. Rodičia tak majú možnosť bližšie spoznať profesionálny prístup učiteľov a vybavenie školy. Na získanie budúcich prvákov využívame aj komunikáciu s riaditeľmi materských škôl, s ktorými sa stretávame počas metodického dňa. V súčinnosti s nimi vyhľadávame talentované deti, na ktoré upozorníme aj ich rodičov, aby ich prihlásili k nám. Na propagáciu sme použili aj reklamné spoty v lokálnej televízii," povedala riaditeľka VI. ZŠ v Michalovciach Eleónora Kanocová.

SkryťVypnúť reklamu

Niektoré školy zase vsadili na plagáty, ktoré vylepili na sídliskách a informujú nimi obyvateľov o školských aktivitách a pripravovaných akciách. Do súboja o prvákov sa zapojila aj Cirkevná škola sv. Michala, ktorá vsadila najmä na veriacich rodičov. Terajší žiaci rozdávajú letáky o aktivitách školy a prezentačných dňoch priamo pred kostolom po skončení omše. "Jadro nášho vyučovania je založené na katolíckej výchove žiakov. Preto sa snažíme osloviť najmä kresťanských rodičov. Samozrejme, ponúkame to, čo ostatné školy, od počítačových učební až po výučbu cudzích jazykov. Máme veľmi dobrú spoluprácu s cirkevným farským úradom, preto sa snažíme osloviť rodičov aj v kostoloch," vysvetlil riaditeľ cirkevnej školy Štefan Korinok.

Podľa vyjadrení viacerých riaditeľov škôl, na kampaň nemajú vyhradený špeciálny balík financií. "Všetko prevažne závisí od stratégie a šikovnosti manažmentu školy," povedala E. Kanocová.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa pracovníčky odboru školstva Mestského úradu v Michalovciach Juliany Pregovej: "V posledných rokoch už nedochádza k rapídnemu úbytku detí tak ako v minulosti. Počet prvákov zapísaných v tomto školskom roku bol 514, čo je takmer rovnaké číslo ako v rokoch 2003/2004. Tento stav momentálne stagnuje. O tom, či dôjde v blízkej budúcnosti k znižovaniu počtu škôl na území mesta a ďalšiemu úbytku detí, je dnes predčasné hovoriť," dodala na záver.

Najčítanejšie na Zemplín Korzár

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 7 766
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 272
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 143
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 254
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 886
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 976
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 824
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 413
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu