ktoré nás informujú o nákupných zájazdoch, výhodných cenách supermarketov a súťažiach s veľkou šancou vyhrať osobný automobil, alebo veľký balík peňazí.
Podobný list dostal nedávno aj pán Vojtech F. od spoločnosti Reader´s Digest Výber. V liste mu s potešením oznamujú, že sa dostal do užšieho výberu a získava tak šancu vyhrať ktorúkoľvek cenu, vrátane Výberovej ceny 3 milióny korún. Všetko je to pekné až na malý háčik, spomínaný pán Vojtech je už takmer desať rokov po smrti. "Zažili sme šok. Najskôr sme mysleli, že ide o žart. Potom sme si prečítali obsah listu a zistili sme, že to v spomínanej firme mysleli smrteľne vážne. Niekto si takýmto nehoráznym spôsobom robí biznis," skonštatoval syn pána F.
Zaujímalo nás, ako je možné, že nebohý človek sa aj po svojej smrti ocitne na výhernej listine v hre, ktorú organizuje táto spoločnosť. Kde sa vlastne stala chyba?
"Naša spoločnosť odkupuje zákonnou cestou adresy klientov od licenčných firiem. Spoločnosti, ktoré nám poskytujú mená, adresy klientov sú združené v Slovenskom zásielkovom obchode. V našom štáte platí zákon o ochrane osobných údajov, preto okrem mena a adresy zákazníka nedisponujeme jeho osobnými údajmi ako je napr. vek. Oslovujeme klientov z našej databázy a ponúkame im rôzne časopisy, videoprojekciu alebo knižné publikácie. Ak zomrie náš stály klient, zvykne nám to oznámiť jeho rodina. Vtedy ho vyškrtneme z našej databázy a ukončíme posielanie zásielok na uvedené meno. Ak nám niekto neoznámi úmrtie stáva sa to najmä u klientov, ktorých oslovujeme prvýkrát a dochádza potom práve k takýmto omylom," uviedla Zuzana Koždiová z oddelenia služieb zákazníkov Reader´s Digest Výber.
Bolo by možno namieste, keby sa distribučné firmy za takéto omyly aspoň písomne ospravedlnili. Inak strácajú na dôveryhodnosti a pozostalí, ktorí vo svojich schránkach nachádzajú takéto listy, to považujú prinajmenšom za nechutný žart.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy zo Zemplína nájdete na Korzári Zemplín.