niektoré z nich. Žiadosti občanov sa údajne kopia v obciach a časový horizont ich vybavenia je neznámy.
"Ešte 18. decembra som bola osobne odovzdať žiadosť o vydanie kolaudačného rozhodnutia na podateľňu okresného úradu v Michalovciach. Pracovníčka mi ju odmietla zaevidovať s tým, že má príkaz od vedúcej odboru životného prostredia, aby už neprijímala žiadosti, lebo táto kompetencia prechádza na obce," vyjadrila sa jedna z našich čitateliek, ktorá si neželá byť menovaná. Ako dodala, hneď 2. januára šla s tou istou žiadosťou na svoj obecný úrad, ale ako zistila, starosta ešte nepodpísal zmluvu o výkone stavebnej agendy v spoločnej úradovni, ktorá bude sídliť na michalovskom magistráte.
Háčik je v tom, že dom, postavený na pôžičku zo ŠFRB, musia skolaudovať do 10. marca. Ak termín nedodržia, budú musieť platiť sankčný poplatok z omeškania za každých začatých 6 mesiacov vo výške 0,5 % požičanej sumy, čo v prepočte znamená navýšenie mesačnej splátky o 700-800 korún.
"Keď som si zisťovala na michalovskom magistráte, či je schopný moju žiadosť vybaviť do termínu, povedali mi, že sa to môže predĺžiť aj na 3-4 mesiace. Reforma hapruje a odnesie si to radový občan," tvrdí naša čitateľka Marcela.
Vedúca odboru životného prostredia OÚ Jana Marcinková jej obvinenia odmieta. Žiadny príkaz na zastavenie prijímanie žiadostí vraj nedala. "Na podateľni mali len občanov informovať, že nové žiadosti nebudú vybavené do konca roka a odporučiť im, aby ich podali v januári na obciach. Všetky, doručené do 31. decembra, sme však zaevidovali a musíme ich vybaviť. Od 1. januára ich už prijímajú obecné úrady," skonštatovala Jana Marcinková.
Podľa jej slov s presunom časti agendy stavebného poriadku oddelimitujú 4 funkčné miesta pre celý okres, pričom na Michalovce má prejsť 1,46 pracovníka. "V skutočnosti pôjde o troch, lebo v meste bude sídliť spoločná úradovňa pre viac obcí. Zatiaľ sú však u nás," dodala.
Po tom, kto v súčasnosti vybavuje žiadosti, zaevidované po Novom roku, sme pátrali na magistráte. Podľa slov vedúcej oddelenia výstavby a životného prostredia Moniky Bajužikovej tu síce žiadosti prijímajú, ale nevybavujú. "Nemáme odborne spôsobilých ľudí, ktorí by túto agendu fundovane zastrešovali. Ich nástup je viazaný na novú organizačnú štruktúru, ktorú ma zastupiteľstvo schváliť až vo februári. V súčasnosti nám tu stojí asi 20 spisov," poznamenala M. Bajužiková.
Primátor mesta Jozef Bobík nevidí situáciu dramaticky. Kým sa vraj záležitosti s presunom pracovníkov z okresu doriešia, mesto hľadá iné alternatívy. Jednou z nich je podľa neho predĺženie vybavovacej lehoty o ďalších 30 dní. "Kolaudačné rozhodnutia, naviazané na ŠFRB, ktoré majú stanovený fixný termín, však budeme uprednostňovať," uzavrel.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy zo Zemplína nájdete na Korzári Zemplín.