komunikácií. Druhou stranou mince sú potom časté havárie.
Zvýšené dopravné zaťaženie v meste sa zvlášť výrazne premieta na Hollého ulici. Z viacerých alternatív riešenia boli po odbornej analýze pri Kostolnom námestí a na križovatke Hollého, Užhorodská, Čajkovského vybrané svetelné križovatky. Je potrebné zdôrazniť, že to nie je klasický systém sekvenčného časového riadenia, ale moderný dynamický systém so zabudovanými senzormi v telese dopravnej komunikácie.
Prednosťou daného systému riadenia je bezkolízne odbočovanie vozidiel z Hollého ulice vľavo a zvýšenie kapacity prejazdu priamo dvomi kombinovanými jazdnými pruhmi, nedostatkom menšia úroveň dynamického riadenia pri vyššom alebo plnom zaťažení dopravných uzlov.
Keďže občania bývajúci po oboch stranách Hollého ulice sú vystavení vplyvom a dôsledkom vysokej rýchlosti prechádzajúcich vozidiel, dožadovali sa obmedzenia rýchlosti. Túto požiadavku potvrdzujú aj poslanci MsZ za volebný obvod Východ. Dopravným značením sa úspech nedostavil. Preto po kladnom stanovisku dopravného inšpektorátu je uvedená križovatka zaradená tak, aby sa pri prejazde Hollého ulicou nevytvárala tzv. zelená vlna. Čiže križovatka pôsobí ako retardér. Neznalí môžu tento fakt kritizovať, ale naším prvoradým zámerom bolo vyhovieť požiadavke občanov a zvýšiť bezpečnosť prechodu cez križovatku vo dne aj v noci. Niekoľko sekúnd čakania pre vodičov za to určite stojí.
Ing. Ján Modrák
dopravný referát Mestského úradu v Michalovciach
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy zo Zemplína nájdete na Korzári Zemplín.