Korzár logo Korzár Zemplín

Spojenie izolovanej štvrte s mestom je v nedohľadne

Spojenie časti Trebišova, oddelenej traťou od zvyšku mesta, sa opäť odkladá na neurčito. Tunajší obyvatelia sú zúfalí. Prekážka v podobe železničnej trate pije krv aj zamestnancom firiem na druhej strane.

Dobre vymyslené. Kedysi podchod (v pozadí) fungoval. Teraz je nefunkčný.Dobre vymyslené. Kedysi podchod (v pozadí) fungoval. Teraz je nefunkčný. (Zdroj: Lýdia Vereščáková)

Môžu si vybrať - buď riskovať neskorý príchod do práce, alebo pokutu za prekročenie koľají. Väčšinou volia druhé a cesta do práce sa im predraží o 5 eur!

TREBIŠOV. Chronický problém sa podľa vyjadrení Železníc SR, ako aj mesta Trebišov tak skoro nepodarí vyriešiť. Ich vysvetlenia sú však rôzne. Kým mesto dôvodí, že Železnice SR (ŽSR) investíciu stopli kvôli finančnej kríze, ŽSR tvrdia, že mesto potrebuje výnimku rezortu dopravy. A tú nemá.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Buď obchádzka, alebo pokuta

Asi 1 200 Trebišovčanov žije v štvrti oddelenej železničnou traťou od zvyšku mesta. Je tu asi 300 domácností, kasárne, podniky, Vagónka a ďalších 7 väčších firiem. A všetci majú problém - cez koľajnice neexistuje legálny priechod pre peších. Nezostáva im iné, ako obísť to cez nadjazd ponad trať alebo výpadovkou okolo mesta. V oboch prípadoch to znamená obchádzku 3 - 5 kilometrov. Ideálny nie je ani nadjazd. Má síce chodník, ale ani po rekonštrukcii nie je oplotený. Navyše je úzky, a preto krajne nebezpečný. Kedysi ľudia používali podchod za stanicou. Dnes je nefunkčný, zaplavila ho voda.

Väčšina ľudí z izolovanej štvrte to rieši nelegálnym prechodom cez koľajisko, najčastejšie pod nadjazdom. Vychodený chodník "stráži" železničná polícia. Doplatil na to nejeden previnilec. Nespokojná štvrť adresovala mestu Trebišov niekoľko petícií a žiadala riešenie. Súčasný primátor Vladimír Anďal (KDH) si to dal aj do volebného programu. Nad výťahmi, spájajúcimi nadjazd so zemou, sa dnes ľudia smejú. Aj Anďal neskôr priznal, že táto možnosť nie je vhodná.

SkryťVypnúť reklamu

Mesto: Problém je finančná kríza

Vlani hovorca magistrátu Rastislav Petrovič tvrdil, že pri rokovaniach so ŽSR zvažovali niekoľko riešení, ale narazili na problém. Naposledy sa v júli 2008 hovorilo o budovaní úrovňového priechodu pre chodcov so svetelnou signalizáciou cez koľajisko. Potvrdili to ŽSR cez hovorkyňu Martinu Pavlíkovú s tým, že začínajú pracovať na projekte. Preto obyvateľov štvrte dorazil nedávny článok v okresnom týždenníku. Magistrát v ňom tvrdil, že riešenie sa odkladá kvôli finančnej kríze.

"Rokovali sme s najvyššími predstaviteľmi ŽSR aj s ministerstvom dopravy. Vzhľadom na finančnú krízu sa investícia odkladá. Dokonca ju nezahrnuli ani do plánu na tento rok, hoci mesto bolo ochotné finančne prispieť," uviedol pre Korzár Petrovič.

Podľa neho bráni budovaniu aj technický problém: "V najužšom hrdle trate je výhybka a vysokonapäťový stĺp, ktorý nesie trakčné vedenie." Podľa neho sa ŽSR zľakli aj tragédie na nechránenom priecestí v Polomke: "Aj tu by to bolo exponované a nebezpečné miesto."

SkryťVypnúť reklamu

Železnice: Problém je výnimka rezortu!

Petrovič to uzavrel vyhlásením, že mesto bude iniciovať ďalšie rokovania so ŽSR, ministerstvom dopravy. Vraj v druhej polovici mája... Jeho vysvetlenie však nekorešponduje so stanoviskom ŽSR. Ich hovorkyňa potvrdila, že platí vlaňajšie vyjadrenie: "Odhadované náklady na zabezpečený priechod pre peších sú do 332-tisíc eur (10 miliónov Sk). Reálny termín realizácie stavby je najskôr v roku 2009 s ukončením v roku 2010."

Pripustila, že investícia sa nateraz odkladá, ale vylúčila, že by dôvodom bola finančná kríza: "V súčasnosti nie je vypracovaná úplná projektová dokumentácia diela a ani vydaný súhlas na zriadenie nového úrovňového križovania pozemnej komunikácie so železničnou traťou."

Vec podľa nej stojí na udelení výnimky od ministerstva dopravy: "A tú ministerstvo mestu Trebišov neudelilo. Preto sa stavba zatiaľ nerealizuje," reagovala Martina Pavlíková. Dodala, že bez výnimky majú aj ŽSR zviazané ruky: "Žiaľ, konečné rozhodnutie vydá rezort a ten výnimku zamietol."

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Zemplín Korzár

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 7 896
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 424
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 148
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 266
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 544
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 075
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 926
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 634
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu