Korzár logo Korzár Zemplín

Na Slovensko dorazil prvý priamy nákladný vlak z Číny

Na Slovensko v sobotu dorazil prvý priamy nákladný vlak z Číny. Súprava s kontajnermi prekonala vyše 12 000 kilometrov dlhú trasu za 17 dní.

DOBRÁ. Na Slovensko dnes dorazil prvý priamy nákladný vlak z Číny. Súprava s kontajnermi prekonala vyše 12 000 kilometrov dlhú trasu za 17 dní. Železničnú dopravu tovaru zabezpečila dcérska spoločnosť ruských železníc TransContainer, ktorá si na východnom Slovensku vlani prenajala prekladisko Dobrá. ČTK to potvrdil riaditeľ spoločnosti TransContainer - Slovakia Jiří Pokorný.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Vlak priviezol monitory, komponenty pre výpočtovú techniku a elektroniku, ďalej bude smerovať do Poľska," uviedol Pokorný. V termináli Dobrá, kde sa kontajnery preložia na nové vozne, sa mení rozchod trate z širokého na užší, európsky rozmer. Vlak vyrazil z Južnej Kórey, do Číny ho prepravili po mori, a ďalej pokračoval cez Rusko.

SkryťVypnúť reklamu

Ruský TransContainer má dcérske spoločnosti na Ukrajine, Slovensku, Rakúsku, Nemecku a Fínsku a pripravuje založenie spoločností v Číne a Južnej Kórei. Počet kontajnerových vlakov z východnej Ázie by mal preto postupne narastať. Vlak s elektronikou by mal na Slovensko chodiť raz týždenne, raz do týždňa by mal už čoskoro prichádzať aj vlak s magnezitom.

Vlaková kontajnerová doprava tovarov z Číny, Kórey, Taiwanu, ale napríklad aj z Japonska môže podľa Pokorného konkurovať lodnej doprave. Ceny za obe cesty sú približne rovnaké, vlaková doprava však trvá asi 20 dní, zatiaľ čo po vode tovar cestuje približne dva mesiace. Železničná dopravu je pritom údajne bezpečnejšia.

Možná pomoc pre slovenské firmy

Dovozy z východnej Ázie by mohli podľa vydavateľky železničného odborného časopisu Železničná revue Desany Mertinkovej pomôcť aj slovenským firmám. "Objem prepravy po transsibírskej magistrále za uplynulých desať rokov až do vypuknutia krízy stúpol päťnásobne," uviedla Mertinková. Príjmy z prepravy by mohli mať napríklad Železnice Slovenskej republiky, ktoré inkasujú poplatky za využitie koľají a nákladná železničná spoločnosť ZSSK Cargo Slovakia, ktorej rušne a vozne by prepravu po Slovensku zabezpečili.

SkryťVypnúť reklamu

Európske železnice podľa Mertinkovej o prepravu najmä z Číny zvádzajú intenzívny boj, doprava by totiž nemala končiť na hraniciach s Ukrajinou či Bieloruskom, ale mala by pokračovať do Nemecka či Rakúska. Ruské železnice si zatiaľ za partnera vybrali Slovensko, keďže práve tu si prenajali železničný prekládkový terminál.

Konkurenciou môžu byť maďarské železnice, tamojšieho nákladného dopravcu totiž kúpili rakúske železnice, upozornila Mertinková. Proti Slovensku podľa Mertinkovej tiež hovorí vysoká cena za dopravnú cestu, ktorá je najvyššia v Európe. Kým na Slovensku je priemerná cena v nákladnej doprave za jeden vlakový kilometer 9,2 eura, napríklad v Maďarsku je to 5,1 eura, v Rakúsku 3,2 eura.

Najčítanejšie na Zemplín Korzár

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 055
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 699
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 159
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 291
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 198
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 185
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 033
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 923
  1. Martin Fronk: Park svätej Anny: Tam, kde spí čas a duša ticho dýcha
  2. Soňa Kallová: Slovenská železničná spoločnosť zvýšila cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%.
  3. Viktor Pamula: Stojím za Viktorom Vinczem.
  4. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  5. Adriana Kerestešová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  6. Jozef Varga: Poklony Fica diktátorom platíme z nášho spoločného...
  7. Mária Romaňáková: Prestáva sa čítať malým deťom?
  8. Anna Miľanová: Nestačí len vyžadovať lepšiu spoločnosť, ale aj pre ňu niečo dobré robiť...
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 777
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 873
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 613
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 166
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 810
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 620
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 155
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 6 804
  1. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  2. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  3. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  4. Tupou Ceruzou: Pandemická
  5. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  6. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  7. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  8. Tupou Ceruzou: Krížovka
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Ministerstvo vnútra nechce ukázať ich výstupy.


1
Mestský úrad Čadca.

Rebríček najväčších neplatičov okresu Čadca.


Pápež Lev XIV. pred inauguračnou omšou.

Lev XIV. sľúbil, že vynaloží všetko úsilie.


6
Predseda Hlasu Matúš Šutaj Eštok.

Prečítajte alebo vypočujte si najdôležitejšie správy.


  1. Martin Fronk: Park svätej Anny: Tam, kde spí čas a duša ticho dýcha
  2. Soňa Kallová: Slovenská železničná spoločnosť zvýšila cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%.
  3. Viktor Pamula: Stojím za Viktorom Vinczem.
  4. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  5. Adriana Kerestešová: Bol raz jeden bohatý človek, ktorý pred chudobou zatváral oči
  6. Jozef Varga: Poklony Fica diktátorom platíme z nášho spoločného...
  7. Mária Romaňáková: Prestáva sa čítať malým deťom?
  8. Anna Miľanová: Nestačí len vyžadovať lepšiu spoločnosť, ale aj pre ňu niečo dobré robiť...
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 777
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 873
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 613
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 166
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 810
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 620
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 155
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 6 804
  1. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  2. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  3. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  4. Tupou Ceruzou: Pandemická
  5. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  6. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  7. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  8. Tupou Ceruzou: Krížovka

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu