Korzár logo Korzár Zemplín

Autá pri Yazaki viaznu v kolónach

Stovky zamestnancov spoločnosti Yazaki v Michalovciach majú problém dostať sa autom z parkoviska domov. Cesta z firmy ústi na frekventovanú cestu E 50, ktorá je hlavným ťahom na Sobrance a Ukrajinu.

Autobusy. Pre kolóny meškajú.Autobusy. Pre kolóny meškajú. (Zdroj: Milan Potocký)

Zamestnanci si niekedy postoja v kolóne aj pol hodiny. Nespokojní sú aj vodiči mestskej autobusovej dopravy. Na problémovom dopravnom úseku majú meškanie.

MICHALOVCE. Cesta z práce autom býva pre stovky zamestnancov spoločnosti Yazaki Wiring Technologies Slovakia, s. r. o., často tŕnistá. Pri výjazde z parkoviska sa nemôžu dostať na frekventovanú cestu. Po ceste E 50 prejde denne až 16-tisíc vozidiel. Vodiči sa dostávajú do kolízie s autobusmi mestskej dopravy. Výjazd z firmy nespĺňa štandardné vzdialenosti od najbližšej križovatky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Firma zamestnáva 2 400 ľudí

Firma zamestnáva v michalovskom závode na výrobu káblových zväzkov 2 400 ľudí. Mnohí prichádzajú do práce autom. Po skončení rannej zmeny o druhej popoludní vzniká kolóna.

"Čakám, kým odídu všetky autá. Nebudem zbytočne stáť v kolóne. Ak neprídete medzi prvými, nemá to cenu. Všetko závidí od toho, ako idú autá po hlavnej ceste. Keď je hustá premávka, je to zlé," povedal 34-ročný Peter Rohun.

"Je to katastrofa. Už som čakala v rade aj pol hodiny," dodala ďalšia vodička.

"Ak by urobili ďalší výjazd z parkoviska, bolo by to lepšie," myslí si Marián z Michaloviec.

Autobusy meškajú

Problémy majú aj vodiči mestskej autobusovej dopravy, ktorí zvážajú zamestnancov do mesta. Len ťažko sa dostávajú zo zástavkového pruhu a na frekventovanú cestu. "Vodiči osobných áut nie sú voči nám zodpovední. Máloktorí nás uprednostnia a pustia. Keď sa nevtlačíme, nemáme šancu. Keď sa končí ranná zmena, máme odchod o druhej a desať minút. Vtedy je to najhoršie, máme meškanie aj desať minút, čo je pre nás dosť, lebo máme aj ďalšie spoje," vysvetlil vodič autobusu Jozef Petrovčik.

"Parkuje tu 400 áut. Posledný vodič sa dostane vonku až po pol hodine. Pomohla by svetelná signalizácia alebo kruhový objazd," dodal vodič ďalšieho autobusu.

SkryťVypnúť reklamu

Firma chce zamestnať ďalších 600 ľudí

Problémy sa začali po tom, ako sa firma začiatkom roka 2008 presťahovala do nového závodu v blízkosti frekventovanej cesty. Väčšina zamestnancov chodí do práce autom. Situácia sa môže ešte zhoršiť, firma plánuje zamestnať ďalších 600 ľudí.

Manažérka oddelenia ľudských zdrojov Iveta Veľasová vysvetlila, že pri predkladaní projektu navrhli tri riešenia prístupu k firme zo štátnej cesty. Navrhovali križovatku so semaformi, ktoré by sa zapínali len v čase striedania zmien. To by bolo podľa nich najvýhodnejšie. Potom navrhovali kruhový objazd alebo dva výjazdy, respektíve kombináciu týchto riešení. "Všetky tieto riešenia boli zamietnuté príslušnými úradmi, hoci firma jasne deklarovala, že bude mať až 3-tisíc zamestnancov," uviedla manažérka. Dodala, že sú ochotní rokovať a hľadať obojstranne výhodné riešenie.

SkryťVypnúť reklamu

Situáciu preverila polícia

Košická krajská policajná hovorkyňa Jana Demjanovičová uviedla, že hliadka Okresného dopravného inšpektorátu v Michalovciach na tomto úseku vykonala praktickú kontrolu výjazdu vozidiel z parkoviska závodu. Autom vychádzali po druhej hodine popoludní v čase striedania zmeny. Výjazd policajtov trval podľa hovorkyne do 10 minút. Dopravnú situáciu by podľa polície na danom úseku upokojilo vybudovanie kruhového objazdu na susednej križovatke spájajúcej Kapušiansku ulicu a štátnu cestu E 50. Dopravný inšpektorát už zaslal túto požiadavku správcovi komunikácie a mestu.

Nedostatočná vzdialenosť

Polícia potvrdila, že pri napojení výjazdu z firmy na cestu E 50 nie je dodržaná predpísaná minimálna vzdialenosť od najbližšej križovatky. Podľa technickej normy by mala mať minimálne 300 metrov.

"Križovatka k závodu Yazaki bola vybudovaná vo vzdialenosti zhruba 160 metrov od križovatky štátnej cesty E/50 a cesty II/555 ul. Kapušianska, na ktorú bola ministerstvom dopravy udelená výnimka z technickej normy," upresnila hovorkyňa.

Pred vybudovaním výjazdu boli podľa polície rozoberané viaceré možnosti dopravného napojenia. "V rámci možností bolo zvolené najoptimálnejšie riešenie vzhľadom na požiadavky vlastníkov okolitých pozemkov," uzavrela policajná hovorkyňa.

Na kruhový objazd nie sú peniaze

Cestu E 50 má v správe Slovenská správa ciest. Podľa polície a firmy by pomohol kruhový objazd. Gabriela Mareková z oddelenia prípravy stavieb Investičnej výstavby a správy ciest Košice však uviedla, že ten tak skoro nebude. "Je málo peňazí. Výstavba kruhového objazdu v tomto úseku sa tento rok neplánuje. Nie je to ani v štádiu príprav," uviedla.

Najčítanejšie na Zemplín Korzár

Komerčné články

  1. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  2. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  3. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  4. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  5. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  6. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina
  7. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu
  8. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť
  1. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  2. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  3. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  4. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  5. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  6. Neuhádol ani jedno číslo a predsa vyhral 100 000 eur
  7. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina
  8. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu
  1. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 10 263
  2. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 8 941
  3. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 8 204
  4. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne 3 698
  5. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu 3 460
  6. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym 3 110
  7. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov 2 392
  8. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť 1 816
  1. Věra Tepličková: Otvárajte kasíno, Huliak nie je diliiino
  2. Ján Valchár: Súboj mentálnych atlétov alebo Nobelovu cenu za novú vojnu
  3. Radko Mačuha: Ficove vlastenectvo je, ako riedené mlieko.
  4. Anton Lisinovič: Čítanie z knižnice: Chlapci od Bobrej rieky
  5. Jozef Javurek: Tri telesá
  6. Viktor Pamula: Prežili sme holokaust
  7. Jozef Kurty: Buď ako my, inak nemáš práva
  8. Adriana Boysová: Kde bolo, tam bolo
  1. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec 34 153
  2. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 19 008
  3. Jozef Černek: André Rieu – muž, umelec, megaloman, otec. Kráľ gýču. Alebo človek, ktorý spravil vážnu hudbu zábavnou. 14 187
  4. Martin Fronk: Slovenský "Mordor": Podzemný labyrint plný vína, bosoriek a atómových krytov, o ktorom vedel len málokto 10 583
  5. Jozef Maťaše: Toto si Martin Benka nezaslúži! 7 910
  6. Ján Valchár: Niet dňa bez rafinérie (alebo Pray for Hatatitla!) 6 151
  7. Rado Surovka: Rómska otázka ? Huliak to vyrieši. 5 764
  8. Miroslav Daniš: Dymová clona Oskar Rósza 4 964
  1. Věra Tepličková: Otvárajte kasíno, Huliak nie je diliiino
  2. Radko Mačuha: Ficove vlastenectvo je, ako riedené mlieko.
  3. Karol Galek: Kto nič nerobí nič nepokazí - heslo ministerky Sakovej nás stálo miliardy
  4. Monika Nagyova: V lete som ešte nevedela, či som feministka
  5. Radko Mačuha: "Najväčšia hrozba pre EU nieje Rusko".
  6. Post Bellum SK: Samizdat – symbol vzdoru v čase neslobody
  7. Marcel Rebro: Keď vojna vezme manžela a otca, hory pomáhajú nájsť nádej
  8. Anna Brawne: Pán Pellegrini, že vám tá nenávisť voči LGBTI+ Ľuďom nevadila, keď ste podpisovali tú Ústavu..
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu