Korzár logo Korzár Zemplín

Šoférka sa skoro zrútila do jamy, hromží na značenie

Na začiatku Dlhého nad Cirochou sa šoférka v hmle nevedela zorientovať pred stavbou mosta. S autom sa skoro zrútila do jeho základov.

Značenie. Stavebný majster Ledloch tvrdí, že je podľa noriem, šoférka, že ho v hmle zle videla. "Viac značiek sa tu už ani postaviť nedá," komentuje Ledloch.Značenie. Stavebný majster Ledloch tvrdí, že je podľa noriem, šoférka, že ho v hmle zle videla. "Viac značiek sa tu už ani postaviť nedá," komentuje Ledloch. (Zdroj: kor)

Tvrdí, že na vine je slabé dopravné značenie. Stavbári a polícia sa bránia, že je dokonca nadštandardné.

DLHÉ NAD CIROCHOU. Na začiatku obce na ceste 1/74 smerom od Humenného stavia firma Skanska Slovensko nový most. Keďže stavajú za plnej premávky, v apríli vybudovali odbočku z hlavnej cesty, ktorou vodiči stavbu obchádzajú.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Šoférka: "Predné kolesá sme mali nad jamou!"

Ľuba z Humenného prichádzala k tomuto miestu o druhej v noci a šla na Sninu. Bola vraj hustá hmla, ledva videla na desať metrov: "Išla som veľmi opatrne. Celú cestu som sa viac-menej riadila iba krajovou bielou čiarou."

SkryťVypnúť reklamu

Mladá šoférka tvrdí, že v hustej hmle sa s autom skoro zrútila do tejto jamy. Sú to základy budúceho mosta ponad riečku Dlžianka. Plánovaný termín dokončenia je v auguste, stavbári ale vravia, že ich spomalili povodne.

Povedala, že nešla ani tridsiatkou. Aj napriek tomu sa pred stavbou mosta dostala do úzkych. Vraví, že prešla okolo výstražného svetla, ktoré odkláňa autá na obchádzku. Na tú sa však nedostala. Tvrdí, že za zhoršenej viditeľnosti vôbec nevidela oranžovú stredovú čiaru obchádzky: "Prešla som aj okolo betónovej zábrany s výstražnými svetlami, keďže mi nič nestálo v ceste. A vtedy som si všimla, že som už na blate. Začala som okamžite brzdiť, dostali sme šmyk a zastavili sme sa až na okraji diery iba na podvozku! Predné kolesá trčali nad tou dierou, kde bola kopa vody a zadné boli tesne nad zemou. Dve hodiny ráno, nikde nikoho. Vystúpiť bolo takmer nemožné, padla by som dole. Ale podarilo sa." Nič sa nestalo ani jej, ani spolujazdcom. Odskákala si to prevodovka.

SkryťVypnúť reklamu

Stavbári aj policajti si za značením stoja

Ľuba si myslí, že na vine bolo nepostačujúce značenie. Magdaléna Dobišová, hovorkyňa Skanska Slovensko vysvetlila, že momentálne v Dlhom budujú na mieste starého mosta nový a zároveň aj rozširujú prietok riečky Dlžianka. Povedala, že obchádzku a dopravné značenie urobili podľa projektovej dokumentácie stavby. Schválil ju Okresný dopravný inšpektorát (ODI) v Humennom.

"Dokonca sme v oboch smeroch osadili betónové, 2 650 kg vážiace panely, aby sme chránili zamestnancov, po okrajoch obchádzky máme prenosné značky označujúce kraj vozovky. Svetelná signalizácia sa podľa jej slov spúšťa už za šera: "K výpadku elektriny nedôjde, svetlá sú na solárny pohon."

Dobišová uviedla, že si aj preto stoja za stopercentným značením. Juraj Dravecký z ODI Humenné potvrdil, že obchádzka aj značenie je podľa noriem: "Preverovali sme to viackrát."

SkryťVypnúť reklamu

Stavbári: Musíme mať miesto pre vjazd mechanizmov

Majster zo stavby Ivo Ledloch o nehode šoférky počul, no osobne ju nevidel. "Nevidel som to síce, bola noc ale viem, že tu dakoho vyťahovali," potvrdil aj pán Mončík, ktorý býva v susedstve.

Šoférka sa pýta: "Ako je možné, že ten betónový pilier ostal odsunutý naboku?"

Ledloch aj Dobišová argumentujú, že voľné miesto, ktoré šoférka využila a prešla ním na ich stavbu, tam nechali kvôli vjazdu stavebných strojov: "Nie je predsa mysliteľné, aby sme každý deň posúvali betónové panely."

Zhodli sa, že vodiči dodržujúci 30 km rýchlosť majú dostatok času, aby zhodnotili situáciu a rozhliadli sa. V takom prípade by sa nestalo, že nám vojdú rovno na stavbu."

Podľa Dobišovej musia vodiči rátať s obchádzkou ešte ďalšie mesiace: "Plánovaný termín dokončenia je v auguste tohto roku. Záleží to však od počasia. Už teraz nás vo výstavbe spomalili predchádzajúce dažde a povodne."

Prekĺzla okolo betónového zátarasu: Tadeto vodička prešla až k jame so základmi mosta. Správne mala stavbu obísť po ľavej strane. „Toto miesto musí byť voľné pre mechanizmy," ukazuje Ledloch. Foto k článku: Anna Kornajová.

Najčítanejšie na Zemplín Korzár

Komerčné články

  1. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  6. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  7. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  2. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  3. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  4. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  5. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  6. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  8. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 13 130
  2. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 6 843
  3. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 6 559
  4. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 4 826
  5. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 4 653
  6. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 3 691
  7. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 3 177
  8. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 325
  1. Vladimír Čuchran: Invazné všeličo. Votrelec. Okupant...
  2. Andrea Podešvová: Vitajte v herni menom Slovensko
  3. Dada Vozáriková: Stanovačka v kamennej púšti Írska
  4. Vladimír Čuchran: Blb, blbí a blbší na stoličkách najvyšších
  5. Štefan Šturdzík: Zmrazené Ruské aktíva sú cesta pre EU. Ak si niekto myslí, že Rus niečo niekomu zaplatí je na veľkom omyle.
  6. Človek v ohrození: Libanon: keď sa voda stane kompromisom
  7. Judita Vargová: Dámy majú prednosť (hanopis na predsudky)
  8. Igor Vojtek: Čo o nás Gemini vie?
  1. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 13 285
  2. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 11 286
  3. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 8 166
  4. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 8 027
  5. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 5 409
  6. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 5 265
  7. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 170
  8. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský? 5 093
  1. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  2. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  3. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  4. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  5. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  6. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  7. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
  8. Roman Kebísek: Ako sa správa stoický filozof? Marcus Aurelius o tom písal pri Hrone
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu