Agentúrny materiál sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.
Pri zrážke vlaku s osobným autom zomrel na železničnom priecestí v obci Nacina Ves vodič a jeho spolujazdkyňa.
NACINA VES. V stredu podvečer pri náraze vlaku do osobného auta zomrel 36-ročný Marián zo Strážskeho a jeho 27-ročná spolujazdkyňa Lucia z Michaloviec.
Nehoda sa stala na nechránenom železničnom priecestí v obci Nacina Ves v okrese Michalovce. V roku 2004 tu v osobnom aute zahynul aj 49-ročný vodič a jeho spolujazdkyňa.
Starosta obce Anton Šándor tvrdí, že na nebezpečné priecestie upozorňujú železnice už 8 rokov.
Posledná nehoda dedinčanov opäť utvrdila, že svetelná signalizácia a rampy sú na tomto úseku potrebné. V súčasnosti je pred koľajnicami dopravná značka Stop – daj prednosť v jazde.
Dedinčania utekali ku koľajniciam
Vodič zo Strážskeho viedol osobné auto Hyundai Santa Fe z obce Nacina Ves smerom na Vybuchanec.
Pri priecestí pravdepodobne nerešpektoval dopravné značenie, ani výstražné znamenie prichádzajúceho vlaku.
„S vozidlom vošiel na nechránené železničné priecestie, kde ho zľava, prednou časťou, zachytil rýchlik idúci v smere Michalovce – Strážske,“ informoval košický krajský policajný hovorca Alexander Szabo.
„Ten náraz bol veľmi silný, počula som ho až do pivnice. Susedia, ktorí videli auto tvrdia, že vodič letel, že počuli aj vlak trúbiť, ale auto išlo nenormálne rýchlo. Ľudia po náraze utekali ku koľajniciam,“ povedala Mariana z Nacinej Vsi.
Rušňovodič už zrážke nedokázal zabrániť. Po náraze tlačil vlak auto pred sebou ešte približne 430 metrov.
Krátko po nehode zasahovali na mieste michalovskí hasiči, záchranári rýchlej lekárskej pomoci aj vrtuľník leteckej záchrannej služby.
Vodič a jeho spolujazdkyňa však utrpeli ťažké zranenia, ktorým na mieste podľahli.
“U rušňovodiča bola vykonaná skúška na požitie alkoholických nápojov s negatívnym výsledkom, zranenie neutrpel. U nebohých bude prítomnosť alkoholu v tele zisťovaná pri pitve,“ uviedol policajný hovorca.
Starosta: Je to nebezpečné priecestie
Šándor uviedol, že cesta je po nedávnej rekonštrukcii viac frekventovaná.
“Vodiči si tu musia dávať veľký pozor. O signalizáciu a rampy sa usilujeme už osem rokov od tragickej nehody v roku 2004. Navyše teraz je okolie trate neupravené. Všade je vysoká burina. Presne pred dvomi týždňami som preto upozornil železnice, že to treba vyčistiť. Vodiči na tomto priecestí musia byť veľmi opatrní,“ povedal starosta.
Negatívnu skúsenosť s týmto priecestím má viacero vodičov. „Ak idete od Vybuchanca je po pravej strane zastávka, cez ktorú nevidieť či ide vlak. Všade je vysoká tráva a kríky. S autom musíme ísť až pomaly ku koľajniciam, aby sme niečo videli. Je to naozaj nebezpečný úsek,“ povedal Rastislav Pristaš.
Hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Martina Pavliková informovala, že po preverení všetkých dôležitých parametrov ako rozhľadové pomery, intenzita dopravy a úroveň cesty opätovne konštatovali, že pri rozhľadových pomeroch vyše 500 metrov a pri dodržaní povinnosti účastníkov cestnej premávky je prevádzka na priecestí bezpečná.
Dodala, že podľa doterajších zistení vodič išiel autom veľkou rýchlosťou a pred priecestím ani neznížil rýchlosť na povolených 50 km za hodinu. Ani následne nezastal, ako mu to ukladá dopravná značka.
Pavliková potvrdila, že dostali požiadavku starostu na ničenie buriny a celú vec prešetrili na mieste v stredu predpoludním. Dodala, že výška buriny dosahuje asi 80 cm a priamo neohrozuje bezpečnosť.
“Bolo rozhodnuté, že uvedený úsek bude pokosený do konca augusta 2012. Výška buriny neobmedzuje rozhľad na priecestie z pohľadu vodiča sediaceho v aute,“ uzavrela Pavliková.
Policajný vyšetrovateľ už začal trestné stíhanie vo veci pre usmrtenie. Príčiny a priebeh dopravnej nehody sú predmetom vyšetrovania.
Foto k článku: Milan Potocký
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy zo Zemplína nájdete na Korzári Zemplín.