Korzár logo Korzár Zemplín

Autobusy z Humenného do Stakčína chcú zrušiť

Nad autobusovými spojmi visí otáznik. Ministerstvo dopravy chce na tejto trase posilniť vlaky.

Zbytočné? Také sa zdajú autobusové spojenia na trase Humenné – Stakčín ministerstvu.Zbytočné? Také sa zdajú autobusové spojenia na trase Humenné – Stakčín ministerstvu. (Zdroj: kor)

Nad autobusovými spojmi z Humenného do Stakčína visí otáznik. Ministerstvo dopravy chce na tejto trase posilniť vlaky. Uvažuje o presune autobusových spojov na trasu Stará Ľubovňa - Plaveč.

HORNÝ ZEMPLÍN. Kým cestujúci z obcí v okresoch Humenné a Snina ako zvyčajne cestujú do práce, školy či k lekárom autobusmi, ministerstvo dopravy uvažuje nad tým, ako to zmeniť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa v súvislosti s tvorbou nového grafikonu vlakovej dopravy informoval, že osobná doprava na trase Stará Ľubovňa – Plaveč sa pre extrémne nízky počet cestujúcich úplne zastaví.

SkryťVypnúť reklamu

Do tejto oblasti by mal Prešovský samosprávny kraj (PSK) presunúť autobusové spoje zo Zemplína. Tie vraj bude možné po novom ušetriť v kilometroch na trase Humenné - Stakčín.

„Táto cestná komunikácia je v dokonalom súbehu so železnicou. Grafikon je nastavený tak, že tam nie je potrebné vykonávať žiadnu autobusovú dopravu,“ povedal.

„Všetko sa dozvedáme len z médií,“ reagovala hovorkyňa PSK Veronika Fitzeková.

„O takom niečom vôbec nevieme,“ povedala riaditeľka SAD Humenné Mária Drozdová.

Opýtali sme sa, či by v takom prípade museli aj prepúšťať šoférov. „Nad tým ani nepremýšľame, tieto informácie sú pre nás úplne nové,“ uviedla.

Katarína Šimková z ministerstva dopravy uviedla, že výkony železničnej dopravy v úseku Humenné - Stakčín postupne klesli z 920 na 530 cestujúcich denne.

SkryťVypnúť reklamu

Medzi Sninou a Stakčínom ich denne cestuje len od 150 do 170.
Počet ľudí cestujúcich denne autobusmi na tejto trase je vraj od 650 do 1020.

Počas pracovných dní spája Humenné so Sninou 32 spojov v jednom smere jazdy. Z nich väčšina je trasovaná paralelne s líniou železnice.

„To sú spoje, ktoré možno podľa nášho názoru celkom pokojne vypustiť,“ povedala.

Luxus: Cesta ide vedľa železničnej trate

„Nie je možné, aby paralelne vedľa seba jazdili poloprázdne vlaky a poloprázdne autobusy. Na taký luxus Slovensko pod tlakom existujúcich ekonomických pomerov jednoducho nemá,“ dodala.

Nový grafikon by mal mať podľa ministerstva viac vlakových spojení. Vlaky by mali počas pracovných dní premávať v hodinových intervaloch, počas víkendov v dvojhodinových.

Návrh nového grafikonu kraj nepovažuje za uzavretý a tento týždeň o ňom bude rokovať s ministrom Jánom Počiatkom (Smer- SD).

SkryťVypnúť reklamu

„Očakávame, že bude upravený tak, aby drasticky neobmedzil život ľudí na severovýchode Slovenska,“ zdôraznila za PSK Fitzeková.

Názory

Autobusy potrebujú

„Bývame v hornej časti Belej nad Cirochou. Do Sniny alebo Humenného chodíme autobusmi. Stanica je na opačnej strane obce,“ povedali nám cestujúce na zastávke v Snine. „Autobusy chodia každú hodinu, zastávky sú v centre obce. Väčšina železničných zastávok je na kraji dediny, z druhej strany je pole. Nielen pre starých, ale aj mladých sú priďaleko,“ dodali.

Informácia zarazila starostov koncových obcí. „K nám do Kamienky zachádzajú autobusy zo Sniny, Zemplínskych Hámrov aj z Humenného. Už teraz ľudia hundrú, že ich je menej ako kedysi. Ak by malo existovať len vlakové spojenie, museli by sme v Kamenici nad Cirochou vystúpiť a do Kamienky ísť tri kilometre peši ako niekedy naši dedovia. Trať k nám nevedie,“ reagoval Benjamín Bláha (SDKÚ–DS), starosta Kamienky v okrese Humenné.

Podobne by na tom boli aj obyvatelia Zemplínskych Hámrov v okrese Snina. Tí by sa nemali ako dostať domov z vlakovej zastávky v Belej nad Cirochou. „Takúto situáciu si ani nedokážem predstaviť,“ povedal starosta Zemplínskych Hámrov Jozef Gajdoš (Smer–SD).

kor

Úvahy

A čo trasa Humenné- Medzilaborce?

Keďže podobne ako na trase Humenné - Stakčín vedie cesta súbežne so železničnou traťou aj na trase Humenné- Medzilaborce, opýtali sme sa ministerstva dopravy, či uvažuje o zrušení autobusových spojov a posilnení vlakov aj v tomto prípade.

Cestovný poriadok vlakov tu vraj nie je dostatočne hustý, aby tu mohla železnica na seba prevziať celú obsluhu regiónu. „Intenzívne na tom ale budeme v ďalšom období pracovať, pretože túto trať považujeme za ďalšiu líniu, kde môže železnica zabezpečiť plnohodnotnú osobnú obsluhu,“ avizovala za ministerstvo Katarína Šimková.

kor

Rušenie vlakov na východe

Najčítanejšie na Zemplín Korzár

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 7 821
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 340
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 146
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 262
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 754
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 019
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 863
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 510
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu