Odhalili logo a slogan mesta. Od piatka sú tak Sobrance mestom s chuťou vína.
SOBRANCE. Folklór, nákupy, dobrá nálada, výborné jedlo a hlavne burčiak. Takto to vyzeralo na tradičnom Sobranskom jarmoku minulý týždeň.
V piatok oficiálne otvoril jarmok primátor mesta Štefan Staško (Smer).
Jedným z hlavných bodov programu bolo odhalenie nového loga a sloganu mesta. Sobrance sa tak zaradili medzi moderné mestá, ktoré okrem erbu majú aj tieto dva symboly. Nové logo bude reprezentovať mesto pri bežnej komunikácii a propagácii.
Do súťaže prihlásili svoje práce štyria uchádzači, spomedzi ktorých vybrali to najkrajšie logo a slogan. Od piatka sú teda Sobrance aj „Mestom s chuťou vína“.
Okrem toho Zlatými bobuľami ocenili najúspešnejších žiakov, nechýbal jarmočný plenér výtvarníkov regiónu, tradičné jarmočné a športové súťaže ako aj kultúrny program v podobe vystúpení folklórnych súborov a hudobných skupín.
Na žiadnom jarmoku nesmú chýbať predajné stánky s rôznym tovarom, špecialitami, remeselnými výrobkami, ale v prípade Sobraniec hlavne s burčiakom. Za tým prichádzajú ľudia z celého okolia.
„Tento jarmok si nikdy nenechám ujsť. Ak môžem, tak sa každý rok prídem pozrieť. Stretneme sa tu s priateľmi a známymi, zabavíme sa, porozprávame. Samozrejme, aj niečo nakúpim,“ povedal Ladislav Novák.
Podľa neho je Sobranský jarmok iný ako ostatné v okolí. „Je tu podľa mňa lepšia atmosféra. Burčiak je jeden z dôvodov, prečo sem chodím. Je to len raz za rok. Je chutný a ešte aj zdravý.“
Dodal, že už dnes sa teší na budúcoročný jarmok.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy zo Zemplína nájdete na Korzári Zemplín.