Korzár logo Korzár Zemplín

Michalovce nedajú za nový informačný systém ani cent

Mesto umožní firme nainštalovať na svojich budovách a pozemkoch reklamné a informačné tabule.

Informačno-komunikačný systém. Vybuduje ho súkromná firma.Informačno-komunikačný systém. Vybuduje ho súkromná firma. (Zdroj: Milan Potocký)

Súčasťou systému je prezentácia mesta Michalovce, organizovanie kultúrnych a spoločenských podujatí a vybudovanie komplexného tabuľového a navigačného systému pre obyvateľov a návštevníkov mesta. Samosprávu to nebude stáť žiadne peniaze. Mesto umožní firme nainštalovať na svojich budovách a pozemkoch reklamné a informačné tabule, ktoré bude môcť prenajímať a využívať na komerčné účely. Na tabuliach má propagovať aj mestské akcie.

MICHALOVCE. Na zabezpečenie prezentácie mesta organizovaním kultúrnych a spoločenských podujatí, zrealizovaním multimediálnej prezentácie, publikovaním mesačníka a vytvorením informačno-komunikačného systému vyhlásilo mesto obchodnú verejnú súťaž, do ktorej sa prihlásili dve firmy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Súťaž vyhrala spoločnosť Nika Press, s.r.o. Víťazná spoločnosť poskytne mestu Michalovce služby v hodnote 680-tisíc eur za obdobie 10 rokov.

Vybudovaním a zjednotením tabuľového a navigačného systému má spoločnosť právo poskytovať a prevádzkovať na mestských pozemkoch, nehnuteľnostiach a stĺpoch verejného osvetlenia tabuľový reklamný informačný systém a reklamné a propagačné zariadenia.

Mesto: Je to pre nás výhodné

Hovorkyňa Mestského úradu v Michalovciach Iveta Palečková vysvetlila, že suma 680-tisíc eur za obdobie 10 rokov nie je hodnota zákazky v zmysle finančného plnenia mesta.

„Pre mesto Michalovce naopak nevyplýva z tejto zmluvy žiadna povinnosť finančného plnenia, čo považujeme za hlavný benefit dohody. Daná spoločnosť poskytne mestu na svoje náklady mediálny priestor, propagáciu, organizáciu rôznych podujatí a vybuduje tabuľový informačný systém, a to ako protiplnenie za mestom poskytnutý reklamný priestor na vybraných nehnuteľnostiach vo vlastníctve mesta,“ informovala hovorkyňa michalovského magistrátu.

SkryťVypnúť reklamu

Zabezpečenie propagácie mesta bude okrem vlastných organizácií súkromnou firmou efektívnejšie.

„Mesto Michalovce uvedenou zmluvou zabezpečuje rozšírenie ponuky kultúrnych, športových a spoločenských podujatí pre obyvateľov nášho mesta. Zároveň sa tým zabezpečí propagácia mesta na viacerých podujatiach, a to aj tam, kde organizátorom akcie nebude priamo mesto Michalovce,“ argumentuje hovorkyňa.

Činnosť kultúrneho strediska to neovplyvní

Mesto Michalovce má vlastnú organizáciu Mestské kultúrne stredisko (MsKS), prostredníctvom ktorej zabezpečuje propagáciu a organizovanie kultúrnych podujatí. Magistrát neuvažuje o jeho zrušení ani o obmedzení kultúrnych aktivít .

„Mesto nezvažuje ani nikdy nezvažovalo možnosť zrušiť mestské kultúrne stredisko. Mestské kultúrne stredisko má nezastupiteľné miesto v kultúrnom a spoločenskom dianí v našom meste,“ dodala Palečková.
Spresnila, že zmluva so súkromnou firmou je doplnením a rozšírením ponuky rôznych podujatí pre Michalovčanov.

SkryťVypnúť reklamu

„Zastávame názor, že kultúry nikdy nie je veľa a týmto krokom umožníme našim občanom a návštevníkom mesta vybrať si z väčšej žánrovej ponuky bez toho, aby to zaťažilo rozpočet mesta,“ zdôraznila hovorkyňa.

Firma má vydávať aj mesačník

Súkromná spoločnosť má zároveň tlačiť a vydávať mesačník, ktorý má propagovať kultúrne spoločenské akcie na území mesta.

Hoci má mesto vlastný dvojtýždenník, ktorý je bezplatne dostupný v novinových stánkoch a vybraných mestských zariadeniach, samospráva má záujem aj o vydávanie mesačníka súkromnou firmou.

„Mesto nebude finančne prispievať na vydávanie tohto periodika. Vydávanie mesačníka zabezpečí poskytovateľ. Periodikum bude informovať širokú verejnosť o možnostiach kultúrneho, športového a spoločenského vyžitia v meste, teda o podujatiach, ktoré organizujú všetky organizácie, občianske združenia a spoločenstvá etablované na území mesta Michalovce,“ povedala hovorkyňa a dodala, že na propagáciu v takomto rozsahu nie je v mestskom dvojtýždenníku priestor.

„Zároveň bude toto špecializované periodikum ponúkať možnosť propagácie komerčných subjektov, čo Štatút novín Michalovčan neumožňuje.“

Tabuľový informačný systém bude jednotný

Súkromná spoločnosť vybuduje a bude prevádzkovať pre potreby mesta informačno-komunikačný systém podľa vopred schváleného projektu. Zabezpečí jeho aktualizáciu, zmeny a servis.

Firma má na oplátku počas 10 rokov právo poskytovať a prevádzkovať na mestských nehnuteľnostiach, pozemkoch, stĺpoch verejného osvetlenia tabuľový, reklamný a informačný systém a reklamné a propagačné zariadenia.

„V meste Michalovce absentuje tabuľový, reklamný a informačný systém. Mesto sa pokúšalo získať na jeho vybudovanie externé finančné prostriedky niekoľko rokov. Chýba nám označenie ulíc s nasmerovaním k úradom štátnej a verejnej správy, ku kultúrnym pamiatkam, kostolom, športoviskám, školám, zdravotníckym zariadeniam a ku všetkým dôležitým objektom, ktoré spadajú do záujmového sektora v oblasti cestovného ruchu,“ vysvetlila Palečková.

Poskytovateľ sa zaviazal, že vytvorí jednotný systém označovania a dizajnu smerových, informačných a reklamných tabúľ.

„Tieto zabezpečia jednoduchú orientáciu nielen pre turistov a návštevníkov mesta, ale aj pre jeho obyvateľov a zároveň zabezpečia priestor aj pre propagáciu a reklamu,“ zdôvodnila rozhodnutie mesta Palečková.

Tabuľový informačný systém firma odovzdá do vlastníctva mesta za 1 euro po uplynutí doby trvania uvedenej zmluvy.

Zmluvu s firmou podporilo všetkých prítomných 20 poslancov, nikto nebol proti.

miko_propagacia-mesta2_110314_res.jpg
Mestské kultúrne stredisko. Bude naďalej zabezpečovať propagáciu a organizovanie kultúrnych podujatí.
Foto: mipo

Najčítanejšie na Zemplín Korzár

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 461
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 241
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 089
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 846
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 467
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 164
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 934
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 138
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (23. - 29.5.1925)
  2. Vladimír Bojničan: Čo mi chýbalo v článku od Michala Havrana: „Spoločnosť rozvrátená politikou“
  3. Branislav Hláčik: Superpozícia 4
  4. Marek Namešpetra: Mokrý svet
  5. Viktor Pamula: Markíza a Vlny
  6. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  7. Marián Kozák: Protikorupčný festival Pucung 2025 v Košiciach
  8. Adam Austera: Nečakaný ťah juhokórejského Samsungu: Nový ultratenký S25 Edge má vymazať predchádzajúci 30 % pokles ceny akcií
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 075
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 043
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 104
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 059
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 619
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 235
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 874
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 414
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (23. - 29.5.1925)
  2. Vladimír Bojničan: Čo mi chýbalo v článku od Michala Havrana: „Spoločnosť rozvrátená politikou“
  3. Branislav Hláčik: Superpozícia 4
  4. Marek Namešpetra: Mokrý svet
  5. Viktor Pamula: Markíza a Vlny
  6. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  7. Marián Kozák: Protikorupčný festival Pucung 2025 v Košiciach
  8. Adam Austera: Nečakaný ťah juhokórejského Samsungu: Nový ultratenký S25 Edge má vymazať predchádzajúci 30 % pokles ceny akcií
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 075
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 043
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 104
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 059
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 619
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 235
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 874
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 414
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu