Súčasťou systému je prezentácia mesta Michalovce, organizovanie kultúrnych a spoločenských podujatí a vybudovanie komplexného tabuľového a navigačného systému pre obyvateľov a návštevníkov mesta. Samosprávu to nebude stáť žiadne peniaze. Mesto umožní firme nainštalovať na svojich budovách a pozemkoch reklamné a informačné tabule, ktoré bude môcť prenajímať a využívať na komerčné účely. Na tabuliach má propagovať aj mestské akcie.
MICHALOVCE. Na zabezpečenie prezentácie mesta organizovaním kultúrnych a spoločenských podujatí, zrealizovaním multimediálnej prezentácie, publikovaním mesačníka a vytvorením informačno-komunikačného systému vyhlásilo mesto obchodnú verejnú súťaž, do ktorej sa prihlásili dve firmy.
Súťaž vyhrala spoločnosť Nika Press, s.r.o. Víťazná spoločnosť poskytne mestu Michalovce služby v hodnote 680-tisíc eur za obdobie 10 rokov.
Vybudovaním a zjednotením tabuľového a navigačného systému má spoločnosť právo poskytovať a prevádzkovať na mestských pozemkoch, nehnuteľnostiach a stĺpoch verejného osvetlenia tabuľový reklamný informačný systém a reklamné a propagačné zariadenia.
Mesto: Je to pre nás výhodné
Hovorkyňa Mestského úradu v Michalovciach Iveta Palečková vysvetlila, že suma 680-tisíc eur za obdobie 10 rokov nie je hodnota zákazky v zmysle finančného plnenia mesta.
„Pre mesto Michalovce naopak nevyplýva z tejto zmluvy žiadna povinnosť finančného plnenia, čo považujeme za hlavný benefit dohody. Daná spoločnosť poskytne mestu na svoje náklady mediálny priestor, propagáciu, organizáciu rôznych podujatí a vybuduje tabuľový informačný systém, a to ako protiplnenie za mestom poskytnutý reklamný priestor na vybraných nehnuteľnostiach vo vlastníctve mesta,“ informovala hovorkyňa michalovského magistrátu.
Zabezpečenie propagácie mesta bude okrem vlastných organizácií súkromnou firmou efektívnejšie.
„Mesto Michalovce uvedenou zmluvou zabezpečuje rozšírenie ponuky kultúrnych, športových a spoločenských podujatí pre obyvateľov nášho mesta. Zároveň sa tým zabezpečí propagácia mesta na viacerých podujatiach, a to aj tam, kde organizátorom akcie nebude priamo mesto Michalovce,“ argumentuje hovorkyňa.
Činnosť kultúrneho strediska to neovplyvní
Mesto Michalovce má vlastnú organizáciu Mestské kultúrne stredisko (MsKS), prostredníctvom ktorej zabezpečuje propagáciu a organizovanie kultúrnych podujatí. Magistrát neuvažuje o jeho zrušení ani o obmedzení kultúrnych aktivít .
„Mesto nezvažuje ani nikdy nezvažovalo možnosť zrušiť mestské kultúrne stredisko. Mestské kultúrne stredisko má nezastupiteľné miesto v kultúrnom a spoločenskom dianí v našom meste,“ dodala Palečková.
Spresnila, že zmluva so súkromnou firmou je doplnením a rozšírením ponuky rôznych podujatí pre Michalovčanov.
„Zastávame názor, že kultúry nikdy nie je veľa a týmto krokom umožníme našim občanom a návštevníkom mesta vybrať si z väčšej žánrovej ponuky bez toho, aby to zaťažilo rozpočet mesta,“ zdôraznila hovorkyňa.
Firma má vydávať aj mesačník
Súkromná spoločnosť má zároveň tlačiť a vydávať mesačník, ktorý má propagovať kultúrne spoločenské akcie na území mesta.
Hoci má mesto vlastný dvojtýždenník, ktorý je bezplatne dostupný v novinových stánkoch a vybraných mestských zariadeniach, samospráva má záujem aj o vydávanie mesačníka súkromnou firmou.
„Mesto nebude finančne prispievať na vydávanie tohto periodika. Vydávanie mesačníka zabezpečí poskytovateľ. Periodikum bude informovať širokú verejnosť o možnostiach kultúrneho, športového a spoločenského vyžitia v meste, teda o podujatiach, ktoré organizujú všetky organizácie, občianske združenia a spoločenstvá etablované na území mesta Michalovce,“ povedala hovorkyňa a dodala, že na propagáciu v takomto rozsahu nie je v mestskom dvojtýždenníku priestor.
„Zároveň bude toto špecializované periodikum ponúkať možnosť propagácie komerčných subjektov, čo Štatút novín Michalovčan neumožňuje.“
Tabuľový informačný systém bude jednotný
Súkromná spoločnosť vybuduje a bude prevádzkovať pre potreby mesta informačno-komunikačný systém podľa vopred schváleného projektu. Zabezpečí jeho aktualizáciu, zmeny a servis.
Firma má na oplátku počas 10 rokov právo poskytovať a prevádzkovať na mestských nehnuteľnostiach, pozemkoch, stĺpoch verejného osvetlenia tabuľový, reklamný a informačný systém a reklamné a propagačné zariadenia.
„V meste Michalovce absentuje tabuľový, reklamný a informačný systém. Mesto sa pokúšalo získať na jeho vybudovanie externé finančné prostriedky niekoľko rokov. Chýba nám označenie ulíc s nasmerovaním k úradom štátnej a verejnej správy, ku kultúrnym pamiatkam, kostolom, športoviskám, školám, zdravotníckym zariadeniam a ku všetkým dôležitým objektom, ktoré spadajú do záujmového sektora v oblasti cestovného ruchu,“ vysvetlila Palečková.
Poskytovateľ sa zaviazal, že vytvorí jednotný systém označovania a dizajnu smerových, informačných a reklamných tabúľ.
„Tieto zabezpečia jednoduchú orientáciu nielen pre turistov a návštevníkov mesta, ale aj pre jeho obyvateľov a zároveň zabezpečia priestor aj pre propagáciu a reklamu,“ zdôvodnila rozhodnutie mesta Palečková.
Tabuľový informačný systém firma odovzdá do vlastníctva mesta za 1 euro po uplynutí doby trvania uvedenej zmluvy.
Zmluvu s firmou podporilo všetkých prítomných 20 poslancov, nikto nebol proti.
Mestské kultúrne stredisko. Bude naďalej zabezpečovať propagáciu a organizovanie kultúrnych podujatí.
Foto: mipo
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy zo Zemplína nájdete na Korzári Zemplín.