Medzi samosprávy, ktoré testujú najmodernejšie technológie, umožňujúce efektívnu komunikáciu medzi občanmi a samosprávou, sa zaradili aj Sečovce. Od konca februára mesto na svojich webstránkach spustilo aplikáciu ProblemReport.
SEČOVCE. Aplikácia umožňuje hlásenie porúch, podnetov a námetov na území mesta, prikladanie fotografií, sledovanie zmien a stave ich riešenia, lokalizovanie miesta na mape spolu s jeho GPS súradnicami a možnosť spätnej väzby.
Zástupca spoločnosti, ktorá softvér vyvinula, Tomáš Štefanič vysvetlil, že ProblemReport je šitý na mieru samospráv.
"Ide o inovatívny a atraktívny nástroj pre komunikáciu medzi mestom a jeho obyvateľstvom, ktorý využíva webové a mobilné technológie. Zjednodušuje obyvateľom rozosielať podnety alebo námety na zlepšenie promptne, jednoducho a zadarmo pomocou webu mesta alebo mobilnej aplikácie," uviedol Štefanič.
Na Slovensku tento softvér využívajú Revúca a Snina.
Ľudia môžu nahlásiť podnety a návrhy na zlepšenia cez 11 definovaných okruhov, a to verejné osvetlenie, ihrisko/športovisko, nočný pokoj, kanalizácia, skládka/neporiadok, chodník/komunikácia, mestská zeleň, parkovanie, verejná doprava, vandalizmus a ostatné.
Môžu pridať popis problému, kontaktné údaje, či fotodokumentáciu. Aplikácia je vyvinutá tak, aby bol informovaný o procese nahlásenia a vybavenia podnetu prostredníctvom svojho e-mailového konta.
Starosta je spokojný
"Zaujala nás jednoduchosť a komplexnosť softvéru. Hoci Sečovce nie sú veľkým mestom, nie je možné, aby úrad vedel o všetkých problémoch, ktoré vyskočili v rôznych častiach územia. Preto sme sa rozhodli to otestovať. Dúfame, že vďaka aplikácii bude môcť samospráva rýchlejšie a flexibilnejšie reagovať na krízové okolnosti, lepšie plánovať, viesť a dozerať na celý proces vyriešenia problému," myslí si primátor mesta Jozef Gamrát.
"Zoznam podnetov a námetov bude podľa jeho slov pravidelne kontrolovať stanovený zamestnanec úradu, a ten na základe typu problému stanoví, komu budú hlásenia pridelené a ako sa budú ďalej riešiť."
Gamrát dodáva, že zabehnutie aplikácie závisí hlavne od občanov, ich všímavosti, záujmu o veci verejné a iniciatívy.
"Je jednoduchá, ale fungovať môže len s ich pomocou," dodal primátor.
Mobilná verzia aplikácie je intuitívna a momentálne ju firma poskytuje Sečovčanom zadarmo cez Google Play.
Službu môžu využívať aj občania, ktorí nevlastnia tzv. inteligentný telefón, a to prostredníctvom odkazu na mestskom webovej stránke www.secovce.sk.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy zo Zemplína nájdete na Korzári Zemplín.