Korzár logo Korzár Zemplín

Čokolády Deva v Trebišove oživujú košickí bratia Kaiferovci

Značka Deva pred viac ako polstoročím zaplavila československý trh s cukrovinkami.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ ARCHÍV SME)

Firma zamestnáva okolo 100 zamestnancov, v čase zvýšených potrieb toto číslo narastá na 150.

TREBIŠOV. Súčasná produkcia spoločnosti ChocoSuc Partner, s.r.o., v Trebišove predstavuje 1000 ton ročne.

Majitelia firmy - bratia Jaroslav a Juraj Kaiferovci z Košíc, sa snažia znovu spopularizovať tradičnú značku, ktorá počas svojich turbulentných časov takmer upadla do zabudnutia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Veríme, že sa nám to podarí, lebo zákazníci si naše produkty naďalej žiadajú. Ponúkame vysokokvalitné výrobky, všetky sú z belgickej čokolády za priaznivé ceny," povedal Jaroslav Kaifer.

SkryťVypnúť reklamu

Spolu s bratom chcú dostať do povedomia zákazníkov tradičnú značku Deva a BonAmi, pod ktorou vyrábajú želé výrobky. Za dva roky sa im podarilo zvýšiť produkciu o približne 400 ton.

O Devu je podľa Kaifera vo svete stále záujem, napríklad v krajinách ako Singapur či Čína.

V súčasnosti sa pod touto značkou predávajú tyčinky, dezerty, vianočné a veľkonočné sladkosti či čokoládové dražé. Takmer všetky súčasné produkty sa vyrábali ešte počas socializmu.

Prioritou je rast značky

"Naším prioritným cieľom je momentálne rast značky v okruhu blízkych štátov - čiže náš slovenský trh, český trh, Maďarsko, prípadne Poľsko a udržanie si stability na zahraničných trhoch, ako je Belgicko a Francúzsko, kde ide asi 60 percent produkcie pod privátnou značkou," hovorí Kaifer.

SkryťVypnúť reklamu

O cukrovinky prejavili záujem aj obchodníci z Izraela, Srbska a opäť aj z Ruska.

"Práve pracujeme na tom, aby sme sa na tieto zahraničné trhy dostali s našimi výrobkami z čokolády a želé."

Keď pred viac ako polstoročím vznikla značka Deva, okamžite zaplavila československý trh s cukrovinkami.

Čokoládová tyčinka s dievčatkom v červenej šatke je dlhé roky symbolom firmy a dosiaľ najžiadanejšou lahôdkou.

Tyčinka Deva má 64 rokov

Klasická tyčinka pod menom Deva klasik je značkou kvality od roku 1951, v grafickej podobe od roku 1970, charakteristická svojou rumovou príchuťou.

"Keď si ju zákazník dá, je spomienkou na roky minulé, keďže tá charakteristická chuť ostala stále tradičná. Čokoláda je vysoko kvalitná, je nepochybné, že sa vyrovná kvalite akýchkoľvek zahraničných výrobkov. Túto receptúru ani nehodláme zmeniť, opísal najpredávanejší produkt Jaroslav Kaifer.

SkryťVypnúť reklamu

Za socializmu cukrovinky Devy ochutnávali nielen v Československu, ale vyvážali ich aj do Kanady, USA, Arabských emirátov či Austrálie. Obrovským trhom bol bývalý Sovietsky zväz.

Keď v roku 1999 kúpila Devu zahraničná spoločnosť Leonidas, vtedajšie vedenie sa podľa Jaroslava Kaifera sústredilo hlavne na výrobu svojich produktov a modernizáciu.

"Značka Deva a BonAmi išli troška stranou, ale nie úplne."

Chcú kúpiť nové linky

Bratia Kaiferovci kúpili spoločnosť v roku 2013 a od začiatku sa snažia tradičnú značku znova budovať a dávať do povedomia.

Naďalej firmu modernizujú a investujú do strojového parku, ktorý podľa Jaroslava Kaifera prináša väčšiu efektívnosť výroby. V pláne majú zakúpiť nové linky.

"Treba zmodernizovať viacero segmentov v rámci firmy, aby sme sa priblížili čo najviac k mladému zákazníkovi, keďže u mládeže sme viac-menej ešte len v plienkach," zhodnotil Jaroslav Kaifer.

Počas začiatkov Devy v trebišovskom závode prevládala ručná, tradičná cukrovinkárska výroba na strojnom zariadení privezenom z Čiech.

Aktuálne firma zamestnáva okolo 100 zamestnancov, v čase zvýšených potrieb toto číslo narastá na 150.

Sme v obrazoch

Najčítanejšie na Zemplín Korzár

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 7 896
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 424
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 148
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 266
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 544
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 075
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 926
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 634
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu