Týmto témam sa na spoločnom workshope venovali oblastné organizácie cestovného ruchu (OOCR) a Krajská organizácia cestovného ruchu (KOCR) Severovýchod Slovenska.
PREŠOV/HUMENNÉ. Stretnutie pripravila KOCR Severovýchod Slovenska, ktorej členmi sú Prešovský samosprávny kraj a šesť oblastných organizácií: Región Vysoké Tatry, Vysoké Tatry – Podhorie, Severný Spiš - Pieniny, Tatry – Spiš – Pieniny, Šariš – Bardejov, Horný Zemplín – Horný Šariš). V tomto roku by k nim mohol pribudnúť nový člen na čele s mestom Prešov.
„Oblastné organizácie rozvíjajú cestovný ruch samostatne vo svojich regiónoch, ale zároveň koordinovane na základe vzájomnej spolupráce v regióne severovýchodného Slovenska. Výmena skúseností, plánov a aktivít je dôležitá, aby sme mohli cestovný ruch rozvíjať, zároveň sa inšpirovať dobrými nápadmi a efektívne využívať finančné zdroje napríklad na marketing,“ uviedol riaditeľ KOCR Severovýchod Slovenska Martin Janoško.
Krajská organizácia i oblastné organizácie v minulom roku budovali drobnú infraštruktúru cestovného ruchu, zamerali sa tiež na tvorbu nových inovatívnych produktov, tlač propagačných materiálov a online marketing.
„Každý región je odlišný, ale jedno je spoločné: prilákať do lokality turistov a udržať ich tam čo najdlhšie,“ doplnil Janoško.
Výsledky sú viditeľné
Slovensko vlani zaznamenalo nižší počet návštevníkov v porovnaní s rokom 2013. Komplexný pokles návštevnosti štátu spôsobený najmä slabou zimnou sezónou a úbytkom turistov z východných trhov sa odrazil aj na území Prešovského kraja.
V roku 2014 bolo podľa údajov Štatistického úradu SR evidovaných 642 706 návštevníkov ubytovacích zariadení, čo je približne osempercentný pokles oproti roku 2013.
Napriek nižšiemu počtu návštevníkov sa zvýšila priemerná doba ich pobytu a stúpla aj vybratá daň z ubytovania najmä v oblastiach, kde pôsobia oblastné organizácie cestovného ruchu. Ide o 1 339 210 eur.
„To je priama ukážka, že oblastné organizácie majú svoj význam. Dane z ubytovania potom putujú späť do cestovného ruchu v danej lokalite formou dotácií z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR,“ informoval Janoško.
Čo v tomto roku
V tomto roku pripravuje KOCR Severovýchod Slovenska marketingovú kampaň zameranú na propagáciu kraja rodinám s deťmi, jednotlivcom a cyklistom.
V júni predstaví rozsiahly projekt Legendárium, ktorý spojí moderné technológie, súťaže aj svet umenia a zábavy do komplexného produktu cestovného ruchu.
Pokračovať bude tiež v súťaži Objavujeme Prešovský kraj a v sérii zábavno-súťažných Cyklopátraní v piatich regiónoch kraja.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy zo Zemplína nájdete na Korzári Zemplín.